عمومیکسب و کار استانها

ایده هایی جالب جهت طراحی فضای باز

دکوراسیون فضای باز، به عنوان یکی از جذاب ترین موضوعات در عرصه طراحی دکوراسیون، همیشه نظرها را به سمت خودش جلب می کند. دکوراسیون فضای باز می تواند برای شما و خانواده تان یک محیط شاداب و جذاب در محل زندگی خود ایجاد کند؛ شما میتوانید برای خود فضایی رویایی را بسازید و یک خانه دوست داشتنی خلق کنید.

اصول طراحی فضای سبز ویلا | طراحی بلوار فضای سبز | طراحی فضای باغی

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویلا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://subia.ir/

دکوری فضای باز یا همان ایجاد دکوراسیون برای فضاهای باز تا حد زیادی به ذوق و سلیقه شخصی بستگی دارد. اما با توجه به رویکردهای متفاوت در دکوراسیون، می‌ توانید به چند ایده جالب و جذاب برای طراحی فضای باز دست یابید. اما برای دکور کردن فضاهای باز، باید برخی ایده های خلاقانه را در نظر داشت. در ادامه چند ایده در زمینه دکوری فضای باز برای شما آورده ایم.

قالب بندی و طرح ریزی

برای شروع به شکل دهی به فضای باز، قالب بندی آن یکی از موارد مهم است. بهتر است قبل از هرگونه دکوری کردن فضای خود، ابتدا انجام قالب بندی مناسب فضای خود را روی کاغذ پیاده کنید. در ادامه میتوانید روشهای کابردی برای دکوراسیون فضای باز را انتخاب کرده و طرح و قالب کلی کار را روی کاغذ آورده و طرح ریزی کنید.

چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی برای فضاهای باز بسیار محبوب است. شما می‌ توانید از چمن مصنوعی برای پوشش زمین‌ ها و فضا های خاکی استفاده کنید و این باعث می‌شود فضای شما خنک و دلپذیر تر بنظر برسد.

انواع المان های فلزی

المان های فلزی از اجزای مهم دکوراسیون هستند. این المان ها می‌توانند کف سازی پیاده‌روها، نیمکت، میز، منقل، و… باشند.

گابیون دیوارچینی

برای دکوری فضای باز، دیوارچینی به نوعی دکوراسیون شبیه به ساختمان سازی در فضای باز است. شما می‌توانید با استفاده از دیوارچینی‌هایی تحت هر موضوعی که شما بخواهید فضای باز خود را طراحی کنید. میتوانید منقل های آجری برای پختن غذا و یا کباب کردن درست کنید و یا اینکه یک نیمکت آجری درست کنید و … .

سنگ ها همیشه کاربرد مهم و ویژه ای در ساختمان سازی داشته اند. از زیر سازی ساختمان تا نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی همیشه سنگ ها نقش کلیدی داشته اند. ایده گابیون برگرفته از واژه ایتالیایی به معنای قفس بزرگی میباشد که با استفاده از سنگ، شن و قلوه سنگ های بزرگ و کوچک پر شده است.

گـابیون ها میتوانند در ساخت حیاط منزل بسیار کاربردی و زیبا باشند. گابیون های دیواری معمولا توسط فنس هایی هستند با قلوه سنگ های درشت و به صورت خشکه چین پر میشوند و جذابیت خاصی به دیوار حیاط می دهند. در

وسایل تزئینی دکوری

وسایل دکوری مانند ظرف‌ های گل، شمعدان‌ ها و تندیس‌ ها برای فضای باز بی نظیر هستند. این وسایل می‌توانند هر فضای بازی را متمایز و دل‌پذیر تر کنند.

نورپردازی

نورپردازی در فضای باز همانند داخل ساختمان‌ ها موثر است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف نورپردازی مانند زیبا نمایی باغچه، آمایش درختچه‌ ها با نور، چراغ‌های باغی و .. فضای باز خود را تبدیل به یک فضای شبیه به بهشت کنید.

گل و گیاهان تزئینی

یکی از ایده هایی که می توانیم برای دکوراسیون فضای باز به کار ببریم، استفاده از گل و گیاهان است. با قرار دادن گلدان های با انواع مختلف گل و گیاه در نقاط مختلف، می توانید محیطی شاداب و دوست داشتنی را برای خانواده خود خلق کنید.

مبلمان بتنی

شما میتوانید مبلمان سنگی و یا بتنی را خریداری و در فضای باز منزل خود نصب کنید. این مبلمان ها در برابر باران و برف بسیار مقاوم هستند و براحتی از بین نمیروند. همچنین مبلمان بتنی و با ترکیبی از شیشه میتوانند بسیار مناسب باشند.

ساخت یک باغچه کوچک

ساخت یک باغچه کوچک با گل های رنگارنگ، سبزیجات و گیاه و درخت های میوه نیز می تواند برای دکوراسیون فضای باز به خوبی جلوه کند، بدینصورت میتوانید فضایی زنده و پویا به صورت طبیعی خلق کنید.

در نهایت، یکی از اصلی ترین عوامل در طراحی دکوراسیون فضای باز استفاده از محصولات با کیفیت بالا و دارای ضمانت می باشد؛ به نظر من اگر بتوانید به دنبال محصولات با کیفیت بالا و فروشندگان معتبر باشید، تجربه بهتری در دکوراسیون فضای باز خود دریافت خواهید کرد.

در اختیار شما چند ایده قرار گرفت که می‌توانید برای دکوری فضای باز خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید ایطراحی فضای باز شامل طراحی محوطه ی حیاط خانه، ویلا، تراس، بالکن، ایوان، پاسیو و … است. چه یک حیاط بزرگ داشته باشید یا یک بالکن کوچک، فضاهای باز امروزه به طور فراگیری برای استفاده ی روزمره طراحی می شوند. بسیاری از صاحب خانه ها در حال حاضر برای ایجاد یک فضای آرام در دل طبیعت، به این بخش های خانه وابسته هستند.

در صورتی که آب و هوا اجازه دهد، طیف گسترده ای از فعالیت ها مثل بازی، آشپزی، استراحت، کار و … همگی در خارج از خانه و در فضای باز قابل انجام دادن هستند. برای پاسخگویی به این نیازها ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز در سال 2022 شامل ایده های راحت و رفاهی هستند. با این سبک های مد روز می توانید استفاده ی کامل از پتانسیل فضای باز خانه ی خود ببرید.

فرار به حیاط خلوت

وقتی نمی توانید برای تعطیلات و اوقات فراغت خود سفر بروید، به حیاط خلوت خود پناه ببرید. این روزها طراحی امکانات اضافی و استراحت گاه در فضای سبز بسیار رایج است. بعضی از آنها جکوزی، استخر، ننو، تاب و مکان های استراحت دنج هستند. برای اینکه حال و هوای محیط را تغییر دهید استفاده از لامپ های ریسه ای و گلدان های گل را فراموش نکنید.

المان آتش

محبوبیت باربیکیو، آتشکده و شومینه های فضای باز در زمان همه گیری کرونا شدت یافت. دلیل خوبی هم برای آن وجود داشت. آتش می تواند فضایی گرم و دنج ایجاد کند که برای شب های سرد یا دورهمی ها در تمام طول سال مناسب است.

خوشبختانه گزینه های زیادی برای حیاط هایی با متراژ متفاوت وجود دارد. یک آتشکده ی بزرگ می تواند به عنوان مرکز یک منطقه ی نشیمن عمل کند. مدل های کوچکتر را می توان برای پاسیوهای کوچک انتخاب کرد.

باغچه ی سبزیجات

یکی از مهم ترین ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز که در چند سال گدشته شاهد محبوبیت بیشتر آن بودیم، باغچه ی سبزیجات خوراکی بوده است. استفاده از گلدان برای کاشت یا زمین های وسیع ویلا و حیاط خانه، در هر صورت پرورش میوه و سبریجات خودمان می تواند بسیار خوشحال کننده باشد. اگر فضای محدودی دارید، کاشت گیاه می تواند یک کار سرگرم کننده و مفید در فضای باز باشد.

محیط کار در فضای باز

این روزها حتما دیده اید که بسیاری از افراد از خانه کار می کنند. طراحی محیط کار در خانه می تواند روی خلاقیت و انگیزه ی افراد موثر باشد. پس چرا یک میز در فضای باز خانه ی خود برای کار کردن نصب نکنید؟

اگر به اینترنت نیاز دارید، مطمئن شوید محلی که انتخاب می کنید به سیگنال وای فای دسترسی داشته باشد. همچنین برای درامان ماندن از آفتاب یک چتر به عنوان سایبان بالای سر خودتان قرار دهید. کار کردن در فضای سبز خانه و ویلا همراه با صدای پرندگان می تواند ساعات طولانی کار کردن را دلپذیرتر کند.

گسترش فضای زندگی در فضای باز

در ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز ویلا و خانه، صاحب خانه ها به دنبال امکاناتی هستند که بیشتر بتوانند از این فضا استفاده کنند. به عنوان مثال محبوبیت آشپزخانه های فضای باز همچنان در حال افزایش است. شما می توانید در مهمانی های دوستانه و خانوادگی خود در کنار مهمان ها باشید و همزمان غذا و وسایل پذیرایی را آماده کنید.

القای شخصیت

با فضای بیرونی کسالت آور خداحافظی کنید. برای متمایز کردن محل نشیمن و محل غذاخوری آنها را تزئین کنید. در طراحی المان ها از الگو و رنگ های جالب، جذاب و شاد استفاده کنید تا سبک های محبوب را در فضای باز خود القا کنید.

استفاده از تکنولوژی

خواه یک مهمانی یا دورهمی خانوادگی داشته باشید، با استفاده از تکنولوژی می توانید خود را سرگرم کنید. محبوبیت لوازم جانبی سرگرم کننده در فضای باز مانند اسپیکرهای بلوتوِ و پروژکتور در حال افزایش است.

باغچه ی عمودی

در ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز 2022 باغچه های عمودی به دلیل جذابیت ظاهری و صرفه جویی در فضا محبوبیت پیدا کرده اند. یک قسمت از دیوار حیاط که نور آفتاب خوبی دارد را برای آویزان کردن گلدان انتخاب کنید. یا می توانید کمی حرفه ای تر عمل کنید و با طراحی دیوار سبز یک دیوار را کامل با رنگ سبز بپوشانید.

مبلمان فضای باز مناسب با سبک معماری خانه

تطبیق مبلمان فضای باز با سبک معماری خانه شما برای ایجاد یک فضای نشیمن زیبا و هماهنگ در حیاط خلوت ضروری است. سعی کنید وسایل و تجهیزاتی که قرار است که در فضای سبز استفاده کنید با سبک خانه و ویلای شما هماهنگی داشته باشد.

طراحی که در تمام فصول کارایی داشته باشد

هرچه بیشتر بتوانید از فضای باز خانه و ویلای خود استفاده کنید، مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر در قسمتی از کشور زندگی می‌کنید که در بهار و پاییز هوا سرد است، یک آتشکده یا بخاری‌ ایستاده برای استفاده ی طولانی مدت از فروش های جدید و مدرن در طراحی دکوراسیون فضای باز در سال ۲۰۱۴ نیز بسیار پر طرفدار و محبوب به حساب می آید ما در این مطلب شما را با یازده طراحی پر طرفدار دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴ که دارای طرفداران بسیاری است آشنا خواهیم کرد. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴:

۱. نورپردازی خلاق: اگر شما نیاز دارید تا بهترین استفاده را از فضای خارجی منزل در شب بکنید شما نیاز به نورپردازی فضای بیرونی منزل خود دارید در طراحی دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴ استفاده از نورهای مخفی در زیر میز و صندلی و همچنین زمین های اطراف با قابلیت تغییر رنگ نورها، تبدیل به یک برند شده است.

۲٫ سونا در فضای باز: برای افرادی که دوستدار استفاده از سونا هستند قرار دادن سونا در فضای باز منزل سرمایه گذاری موفقی در سال ۲۰۱۴ است.

۳٫ وجود استخر آب داغ در فضای باز: این گزینه نیز میتواند مانند سونا گزینه ای ایده آل برای استفاده در در سال ۲۰۱۴ باشد که طرفداران زیادی در این سال داشته است.

۴٫ مواد طبیعی در باغ: اگر شما نیز به استفاده از مواد طبیعی در طراحی علاقه مند هستید هیچ جا مناسب تر از باغ برای استفاده از مواد و مصالح طبیعی نیست.

۵٫ صندلی غرق شده در استخر: به نمایش خیره کننده فضای دوستانه ای که در لبه استخر ایجاد شده است نگاه کنید. این ایده از بهترین ایده های به کار رفته در طراحی دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴ است که دارای طراحی ساده زیبا و شیک است.

۶٫ شومینه در فضای باز: استفاده از شومینه در فضای باز از دیگر طرح های پر طرفدار در سال ۲۰۱۴ است که می تواند شما را در روزهای سرد سال نیز برای جمع شدن در فضای باز منزل تشویق نماید.

۷٫ گیاهان بومی: در فضای باز منزل خود از گیاهان بومی استفاده کنید. این امر باعث رشد بهتر گیاهان و همچنین احترام به محیط اطاف منزلتان می شود.

۸٫ باغچه دیواری: استفاده از باغچه های کوچک بر روی دیوارها یکی از محبوب ترین ایده ها در دیزاین دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴ است شما با استفاده از خلاقیت خود میتوانید اشکال و اندازه های مختلفی با باغچه رنگارنگ خانه خود ببخشید.

۹٫ گیاهان دارویی در باغچه: استفاده از این امر ایده ای کاربردی و پر طرفدار در فضای خارجی منزل شماست.

۱۰٫ کاهش استفاده از چمن: ما متوجه ایم موضوع شده ایم که در سال ۲۰۱۴ استفاده از چمن جای خود را به استفاده از گیاهان برجسته داده است تا فضای زیباتری در دکوراسیون فضای باز منزلتان ایجاد شود.

۱۱٫ استفاده از چمن مصنوعی: در گذشته استفاده از چمن مصنوعی برای ظاهر و کیفیت غیر طبیعی آن محبوبیت چندانی نداشت اما امروزه با پیشرفت ظاهر و درجه کیفیت چمن مصنوعی شاهد افزایش استفاده از آن مخصوصا برای افرادی که خواهان داشتن چمنی همیشه شاداب اند، هستیم.

امیدواریم با نمایش عکس های دکوراسیون فضای باز ۲۰۱۴ و معرفی طرح های پرطرفدار در دنیا توانسته باشیم ایده های مناسبی برای داشتن ایده آل در منزلتان به شما هدیه دهیم.

 

منبع:ویلاسازه

دکمه بازگشت به بالا