عمومیکسب و کار استانها

آموزش حرفه ای ادمین اینستاگرام و کسب درامد بالا از اینستاگرام

ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟ این سوالی است که بارها برای کسانی که کسب و کار تازه‌ای را در اینستاگرام آغاز کرده‌اند، پیش آمده است. کلمه Admin در اصل مخفف کلمه Administrator به معنای مدیر است. حالا بسیاری از برندها و مشاغل برای داشتن مشتریان بیشتر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و از آنجا که فرصت کافی برای مدیریت پیج خود را ندارند، به دنبال استخدام ادمین هستند.

کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام یکی از مشاغل پر رونق این روزها در صنعت دیجیتال مارکتینگ است. اما حقوق این شغل چقدر است و چطور باید از راه آن درآمد کسب کرد؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم و شما را با خرید ریچ و ایمپرشن اینستاگرام اشنا کنیم تا بتوانید پیجتان را بالا ببرید و دیده شوید.

ادمین اینستاگرام کیست؟

برای مدیریت پیج اینستاگرام لازم نیست که بلاگر، اینفلوئنسر یا شخص معروفی باشید. بلکه می‌توانید در هر موقعیت شغلی و اجتماعی که هستید، به عنوان مدیر پیج اینستا فعالیت داشته باشید. حالا همه یک گوشی هوشمند دارند که از طریق آن می‌تواند Admin اینستاگرام شوند. همچنین از طریق کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا یک تبلت هم می‌توانید مدیریت پیج‌های اینستاگرام را برعهده بگیرید.

ادمین پیج کسی است که با انتشار محتوا، تغییر ظاهر پیج و پاسخگویی به کاربران، مدیریت کامل صفحه را برعهده می‌گیرد. حالا با کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام یک شغل مجزا ایجاد شده است و در واقع ادمین شدن به معنای به دست گرفتن یک شغل جدید است.

Professional Instagram admin training and earning high income from Instagram

مزایای شغل ادمینی اینستاگرام

این شغل با مزیت‌های زیادی همراه است که عبارتند از:

  • امکان داشتن دو شغل: فردی که به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت دارد، می‌تواند یک شغل دیگر هم داشته باشد. برای مثال کارمندانی هستند که در کنار شغل اصلی خود، ادمین اینستاگرام هم هستند.
  • امکان کار پاره وقت: ادمین اینستاگرام این قابلیت را دارد که کل وقت شما را نگیرد و در روز چند ساعت به صورت پراکنده فعالیت داشته باشید.
  • قابلیت کار فریلنسری: با این شغل می‌توانید از هر شهری برای سایر شهرها درخواست استخدام ارسال کنید و به صورت دورکاری همکاری داشته باشید.
  • درآمد بالا: درآمد ادمین اینستاگرام بالاست و برخی از ادمین‌ها به دلیل داشتن مهارت و سابقه کار موفق، بیش از چند ده میلیون در ماه کسب می‌کنند.
  • همکاری با چند شرکت: این شغل به نحوی است که شما می‌توانید همزمان با چندین شرکت همکاری کنید و مدیریت چند پیج اینستاگرام را بدست بگیرید.

وظایف ادمین اینستاگرام

مدیر پیج اینستا برای اینکه صفحه را به درآمدزایی برساند و به برندسازی یک کسب و کار کمک زیادی کند، چندین مسئولیت برعهده دارد که عبارتند از:

  • بارگذاری و انتشار منظم عکس و فیلم در پست‌ها
  • ساختن استوری
  • آپلود ویدئوهای بیش از یک دقیقه در IGTV
  • استفاده از روش‌های مختلف برای افزایش تعداد فالوورها
  • ایجاد کمپین تبلیغات برای پیج
  • نوشتن توضیحات برای پست‌ها
  • پاسخ دادن به کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت
  • پاسخ به واکنش‌ها در بخش استوری‌ها
  • تلاش برای افزایش نرخ تعامل پست‌ها
  • حذف کامنت‌های بی‌ادبانه و اهانت‌آمیز
  • ایمن نگهداشتن صفحه و جلوگیری از هک شدن
  • تغییرات دوره‌های متن بیوگرافی و تصویر پروفایل

مطالب ذکر شده از وظایف اصلی ادمین صفحه اینستاگرام می باشد. میزان حقوق و مزایای ادمین بستگی به مهارت و توانایی او در مدیریت صفحه اینستاگرام دارد. برای صاحب صفحه ممکن است نیازی به داشتن همه موارد فوق در یک ادمین نباشد، از طرفی یک صفحه به فردی به عنوان ادمین با تمام قابلیت های ذکر شده نیاز دارد.

حقوق ادمین اینستاگرام به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

دستمزد ادمین اینستا به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • میزان توانایی و مهارت‌های ادمین
  • حجم کار و تعداد پیج‌هایی که باید مدیریت کند.
  • توانایی مالی کارفرما
  • توافقی که بین ادمین و کارفرما صورت می‌گیرد.
  • تعیین حقوق ثابت ماهیانه یا براساس ساعت‌های کار و یا تعداد پست‌ها و استوری‌های بارگذاری شده
  • رزومه ادمین که می‌تواند فرد حرفه‌ای یا آماتور باشد.
  • توانایی ادمین برای مذاکره و افزایش حقوق
  • داشتن تجربه بیشتر و نمونه‌ کارهای موفق در اینستاگرام

حقوق ادمین پیج اینستاگرام چقدر است؟

اگرچه کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام به چندین عامل بستگی دارد که به آن‌ها اشاره کردیم، اما یک روند کلی نیز برای این کار وجود دارد. در پیج‌های کوچک، حد متوسط حقوق ادمین بین 2 تا 6 میلیون تومان است. برای پیج‌های متوسط میزان درآمد بین 6 تا 15 میلیون تومان است و اگر پیج بزرگ و مشهور باشد، سطح درآمد از 15 میلیون تومان بیشتر خواهد بود.

همچنین برخی از ادمین‌ها نیز به شکل درصدی با کارفرما توافق می‌کنند. به این صورت که هر چقدر درآمد پیج باشد، درصد مشخصی از این درآمد به ادمین تعلق می‌گیرد.

چگونگی ادمین شدن در اینستاگرام

با توجه به بالا بودن حقوق ادمین اینستاگرام بسیاری از افراد علاقه زیادی برای کسب مهارت در این زمینه را دارند. اما برای اینکه بتوانید به یک ادمین ماهر تبدیل شوید، باید مهارت‌های زیر را یاد بگیرید:

  1. تسلط به نرم‌افزارهای گرافیکی: بخش مهمی از پروسه تولید محتوا با کمک نرم‌افزارهای گرافیکی مانند illustrator و Photoshop صورت می‌گیرد. بنابراین آشنایی ادمین با این نرم‌افزارها برای ساخت استوری و پست اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه گاهی لازم است لوگوی کسب و کار روی تصاویر یا فیلم‌ها قرار بگیرد.
  2. آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام: تا زمانی که با این الگوریتم‌ها آشنا نباشید، نمی‌توانید تعداد فالورها و نرخ تعامل پیج اینستاگرام را افزایش دهید.
  3. آشنایی با زبان انگلیسی: اگر بخواهید با پیج‌های رقیب خارجی آشنا شوید و یا از آن‌ها الگوبرداری کنید، تسلط به زبان انگلیسی برای ادمین پیج اینستا ضرورت دارد. ضمن اینکه بیشتر پیام‌های اینستاگرام نیز به زبان انگلیسی است که گاهی حاوی محتوای هشدار در مدیریت پیج است. بنابراین باید با آن کاملا آشنا باشید.
  4. خلاقیت در تولید محتوا: اکنون کاربران با بمباران اطلاعات و محتواهای زیادی روبرو هستند که برایشان خسته‌کننده می‌شود. اگر به عنوان یک ادمین بتوانید در محتواهای خود خلاقیت ایجاد کنید، نرخ تعامل و بازدیدهای محتواها افزایش پیدا می‌کند.
  5. آشنایی با روش‌های تبلیغات: برای اینکه پیج در فضای اینستاگرام دهان به دهان بچرخد و مشتریان بیشتری برای محصولات یا خدمات کارفرمای خود پیدا کنید، لازم است تا با انواع روش‌های تبلیغات (مسابقه، تخفیفات ویژه، کمپین اینفلوئنسرها و ….) آشنا شوید و میزان تاثیرگذاری هر کدام را بدانید.
  6. افزایش نرخ تعامل محتواها: برای این مورد باید با کاربران ارتباط دوستانه برقرار کنید. زمان درست انتشار پست‌ها را بدانید و در انتخاب محتوای کاربرپسند دقیق و وسواس باشید.
  7. داشتن تسلط روی برنامه اینستاگرام: اگر می‌خواهید در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای عمل کنید و شرکت‌ها شما را به عنوان ادمین استخدام کنند، باید تمامی تکنیک‌های کار با اینستاگرام را بدانید. برای مثال نحوه طراحی پست، دلیل بن شدن در اینستاگرام، نحوه تبدیل پیج خصوصی به تجاری یا کریتور، احراز هویت دو مرحله‌ای اینستا و …. از جمله مواردی است که یک ادمین باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد.
  8. نحوه آمارگیری از اینستاگرام: برای اینکه بدانید محتواهای بارگذاری چقدر در بین کاربران بازخورد داشته و یا کدام محتواها با استقبال بیشتری روبرو شده‌اند، به داده‌های «آنالتیکس اینستاگرام» نیاز دارید. بنابراین باید مهارت کار با این ابزار را یاد بگیرید.

نکات طلایی برای افزایش حقوق ادمین‌ های اینستاگرام

شما فکر می‌کنید برای بالا بردن درآمد ادمین اینستاگرام چه راه‌هایی وجود دارد؟ آیا افرادی که از این طریق درآمدهای بالای 40 میلیون تومان کسب می‌کنند، افراد خاصی هستند؟ در پاسخ باید گفت که این افراد راه‌های طلایی برای مدیریت پیج اینستاگرام را می‌دانند.

از جمله این نکات باید به موارد زیر اشاره کنیم:

شناخت الگوریتم های اینستا

حالا اینستاگرام بیشتر از قبل هوشمند عمل می‌کند و می‌تواند از طریق ربات‌های خود و بازخورد کاربران بفهمد چقدر برای تولید محتوا وقت صرف کرده‌اید. هر چقدر که نرخ تعامل یک پست در همان ساعات اول بیشتر باشد، اینستاگرام آن پست را در بخش اکسپلور نمایش می‌دهد تا تعداد فالوورها افزایش یابد.همچنین هر چقدر پست‌های شما لایک بیشتری دریافت کند، سایر پست‌های شما نیز در قسمت فید کاربر نمایش داده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا