علمی و پزشکیکسب و کار استانها

کامپوزیت قبل از عمل بینی

از آن جایی که امروزه دو اقدام کامپوزیت دندان ها و جراحی بینی به صورت گسترده توسط جوانان انجام می شود، برای برخی از این عزیزان سوال پیش می آید که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ انجام شود. در این قسمت می خواهیم به بررسی پاسخ تخصصی این سوال بپردازیم.


برای پاسخ دقیق تر به این سوال که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ باید انجام شود، بهتر است ابتدا به بررسی شرایط و اثرات هر کدام بپردازیم. به علت آن که زمان انجام کامپوزیت دندان احتمال دارد تغییراتی پیش آید مانند تغییر در لب ها، صورت و شکل لپ و گونه ها، در نتیجه به خودی خود این کامپوزیت روی شکل بینی تاثیر می گذارد.

در موارد محدودیت زمانی، کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟

در ادامه پاسخ به سوال کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ باید به ارتباط بین تغییر فرم لب ها با جراحی بینی اشاره کنیم. همان گونه که می دانید رابطه لب ها و شکلی که بینی در نهایت به خود می گیرد در جراحی بینی اهمیت بالایی دارد. بنابراین با هر تغییر در فرم لب ها، احتمال دارد زاویه لب ها و بینی بر هم بخورد.
به همین مناسبت تغییر شکل لب ها بعد از روکش دندان ها قطعاً باعث می شود پزشک جراح زیبایی در مورد چگونگی انجام جراحی بینی بیمار تصمیم جدیدی بگیرد. بنابراین در حالت ایده آل شخص بهتر است در ابتدا دندان های خود را به فرم دلخواه درآورد. سپس برای عمل بینی به جراح زیبایی مراجعه کند.
به طور کلی وقتی بیمار از فرم لب و دندان خود اطمینان پیدا کرد، دیگر بابت جراحی بینی نگرانی ندارد و پزشک جراح زیبایی نیز می تواند با قطعیت تصمیم نهایی را بگیرد.
حالا که متوجه پاسخ صحیح این سوال شدیم که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ این مساله پیش می آید که اگر محدودیت زمانی داشته باشیم باید چگونه اقدام کرد؟ به عنوان مثال دختران جوانی که جشن عروسی آن ها نزدیک است و می خواهند برای صرفه جویی در وقت همزمان هر دو عمل زیبایی را انجام دهند.
در این گونه موارد فرد باید با هر دو جراح و دندانپزشک مشورت کند. با وجود آن که اگر قبل از اتمام روکش کردن دندان، جراحی بینی انجام شود، دندانپزشک جهت رعایت حال فرد و کاهش درد بینی عمل کرده فرد دچار محدودیت می شود و ممکن است کار به نحو احسن انجام نشود. بنابراین بهتر است جراحی بینی پس از اتمام دوره روکش دندان که حدود ۶ ماه الی ۲۴ ماه است، انجام شود تا بیمار در حین کامپوزیت درد نداشته باشد. اگر به دنبال یک مرکز مطمئن در غرب تهران هستید حتما از صفحه دیدن نمایید.
مراجعه منظم به بهترین دندانپزشکی اصفهان برای بررسی های دوره‌ای و اصلاحات لازم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دکتر کامران یکی از “بهترین دندان پزشکان اصفهان” است که در این راه می تواند شما را راهنمایی کند.

ملاحظات در مورد کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟

هر چند باید اذعان داشت که پزشکان مختلف به سوال کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ متفاوت جواب می دهند و ممکن است هر پزشک با توجه به تجربیات و تخصص خود نظر خاص خود را داشته باشد. البته همه نظرات محترم و قابل تامل هستند و هر متقاضی نیز بایستی طبق نظر جراح زیبایی خود اقدام نماید.
با این وجود زمانی درمان بیماری های دهان و دندان و یا کامپوزیت دندان بعد از جراحی بینی مشکل ساز می شود که بیمار تحت شرایط زیر قرار گرفته باشد :

  • مدت زمان تعیین شده برای دوران نقاهت پس از عمل بینی تمام نشده باشد.
  • درمان هایی که برای دندان پزشکی در نظر گرفته می شود به صورت تهاجمی باشد و فشاری زیادی به بیمار وارد کند.
  • هنگام انجام خدمات دندانپزشکی به بینی آسیبی وارد شود.
  • چنان چه خون ریزی لثه یا دندان در فرد متقاضی زیاد باشد، با گذشت زمان کمی از جراحی بینی او، این موضوع ممکن است باعث ضعیف شدن یا کم خونی موقتی در فرد شود.
  • ایجاد حفره ای در بین سینوس ها و دهان

ممکن است بیماری در مرحله اول عمل را انجام دهد و سپس پروسه عمل بینی را به اتمام برساند، ولی در دهان خود احساس درد کند. علت آن تحریک عصب های بین دندان ها و قسمت تحتانی بینی است.
یکی از این عصب ها که نقش کنترل کننده حس در دندان فوقانی جلویی را دارد عصب بینی کامی است. مسیر رد شدن عصب بینی از تیغه بینی یا همان استخوان وسط و غضروف است.

در نتیجه با انجام عمل انحراف بینی با کوچکترین بریدگی، دندان دردی به مدت ۲ هفته فرد را درگیر مدندانپزشکی بعد از عمل بینی، دغدغه افرادی است که به هر دو درمان نیاز دارند. اینکه چند وقت بعد از عمل بینی میشود به دندانپزشک مراجعه کرد بستگی به درمان دارد. به عنوان مثال برای خدماتی مانند لمینت و کامپوزیت می‌توانید 2 ماه بعد از عمل بینی اقدام کنید.

در خصوص انجام اقدام تهاجمی مانند ایمپلنت این مدت به 6 ماه میرسد. برای انجام روکش و بلیچینگ 1 ماه و برای جرم گیری 2 ماه زمان کافی است.برای ارتودنسی 1 ماه و برای عصب کشی 4 ماه زمان لازم است تا درمانی مطمئن را تجربه کنید.

رابطه دندانپزشکی و عمل بینی

چه مدت بعد از انجام عمل بینی، مراجعه به دندانپزشک مجاز است؟ حداقل فاصله زمانی بینی عمل بینی و ارتودنسی چقدر باید باشد؟ بهتر است کامپوزیت، قبل از عمل بینی انجام شود یا بعد از آن؟ این‌ها سوالات افرادی است که در کنار درمان های دندانپزشکی، قصد انجام عمل بینی دارند.

موقع انجام خدمات دندانپزشکی فشار زیادی به فک، صورت و حتی بینی وارد می شود. از آنجایی که بافت بینی بعد از عمل ضعیف می شود، احتمال اختلال در نتیجه عمل بالا می رود. بنابراین بهتر است انجام خدمات دندانپزشکی، حداقل به 4 هفته بعد از عمل بینی موکول شوند.

دندان درد بعد از عمل بینی

دندان درد یکی از عوارض عمل بینی است که احتمالا بر اثر تغییرات و فشار وارده در حین عمل ایجاد می شود. پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان نیز می توانند دلیل این درد باشند. در صورتی که با روش های خانگی قابل کنترل نبود می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید تا با تشخیص منشا درد، شرایط شما و مدت زمانی که از عمل بینی گذشته، بهترین روش درمانی را ارائه دهد.

لمینت و کامپوزیت دندان قبل و بعد از عمل بینی

به طور کلی محدودیتی برای انجام لمینت یا Dental composite قبل یا بعد از عمل وجود ندارد، اما چنانچه قصد دارید هم عمل بینی و هم کامپوزیت یا لمینت انجام دهید، اولویت را عمل بینی قرار دهید.

علت آن این است که با انجام عمل بینی و تراش و برش هایی که انجام می‌شود، ممکن است به دندان ها فشار وارد شود و کار دندانپزشکی شما را بی اثر کند. انجام با شرایط اقساطی در کلینیک دندانپزشکی بارانا برای شما عزیزان فراهم شده است. اگر بینی خوش فرم به همراه لبخندی جذاب را می خواهید، انجام لمینت بعد از عمل بینی را به شما توصیه می کنیم.

اگر کامپوزیت قبل از عمل بینی انجام شود، احتمال شکستگی یا ترک در آن ها بیشتر می شود. البته مشورت با جراح بینی می تواند شما را مطمئن کند که زمان مناسب برای انجام این اقدامات چه زمانی است. معمولا 2 ماه زمان ایده آل برای اقدامات زیبایی دندان درنظر گرفته می شود.

ایمپلنت دندان بعد از عمل بینی یا قبل آن؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که اول ایمپلنت یا عمل بینی؟
اگر میخواهید ایمپلنت دندان را قبل از عمل بینی انجام دهید، باید بدانید که پروسه کاشت ایمپلنت طولانی است. با این اوصاف حداقل 3 ماه زمان می‌برد و پس از گذشت این مدت امکان جراحی بینی برای شما فراهم می‌شود. در مقاله به طور کامل به توضیح مراحل ایمپلنت پرداخته ایم.

ارتودنسی بعد از عمل بینی

اول ارتودنسی یا عمل بینی؟ بهتر است بدانید پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی موقعیت فک و فرم لب ها تغییر میکند؛ رابطه بینی با لب یکی از مواردی است که جراح برای فرم دهی نهایی بینی در نظر میگیرد به همین دلیل بهتر است که ابتدا ارتودنسی دندان انجام شود تا پس از تثبیت موقعیت فک و شکل گیری فرم نهایی لب عمل بینی طبق این موارد انجام شود. ارتودنسی از جمله اقداماتی است که بهتر است در دندانپزشکی قبل از عمل بینی انجام شود.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان ارتودنسی کرد؟ برای ارتودنسی بعد از عمل بینی باید حداقل یکماه از عمل شما گذشته باشد و حتما این موضوع(جراحی بینی) را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش آید این است که ایا با وجود ارتودنسی می توان عمل بینی انجام داد؟ پاسخ خیر است؛ چراکه معمولا افرادی که ارتودنسی انجام می دهند فک آن ها مشکل دارد و در زمان ارتودنسی فک جابجا می شود، از طرفی با انجام عمل بینی قسمت های فک و دهان تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی درد فک بعد از عمل بینی یکی از دردهای رایج افراد است. با این اوصاف انجام عمل بینی با ارتودنسی به صورت همزمان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کامپوزیت دندان اصفهان راه نجات دندان های از دست رفته تان است؛ خیلی از افراد مخصوصا آن هایی که بر اثر حادثه، تعداد زیادی از دندان هایشان را از دست می دهند، فکر می کنند تنها چاره شان دندان مصنوعی است. خوشبختانه ایمپلنت این مشکل را حل کرده و دندان هایی بسیار طبیعی، محکم و با دوام را به شما هدیه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا