علمی و پزشکیکسب و کار استانها

مراقبت بعد از مزوتراپي غبغب

مزوتراپی رفع غبغب

مزوتراپی باعث شادابی پوست، رفع چین و چروک و غبغب می‌شود. اصولاً درمان مزوتراپی شامل پاکسازی صورت، استفاده از لایه بردار اسید گلیکول، میکرونیدلینگ، ماسک صورت جلبک و استفاده از سرم اسید هیالورونیک برای تسکین و لیفت پوست شما است. معمولاً ۴ جلسه درمان برای نتیجه مطلوب توصیه می‌شود.مزوتراپی در افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی نمی‌کنند و از پوست خود مراقبت نمی‌کنند، در افرادی که از خشکی یا شلی پوست خود ناراضی هستند، اثر درمانی بسیار بالایی دارد.  اگر مزوتراپی به طور منظم قبل از شروع اثرات آسیب‌های پوستی، قبل از ایجاد خطوط و چین و چروک انجام شود، پیری پوست به تأخیر می‌افتد و پوست سالم به نظر می‌رسد.

قبل از مزو غبغب و صورت

یک پاکسازی حرفه‌ای پوست قبل از درمان انجام می‌شود. پس از استفاده از کوکتل فیوژن ، ترکیبی از انواع ویتأمین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، آنتی اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک به سطح پوست تزریق می‌شود. سوزن‌های مورد استفاده در تزریق، سوزن‌هایی بسیار نازک و با طراحی خاص هستند، بنابراین هیچ دردی در طول درمان حس نخواهید کرد.

آیا می‌توان بعد از مزوتراپی غبغب صورت خود را شست؟

از یک پاک‌کننده سبک یا ژل صورت با آب ولرم برای تمیز کردن ناحیه غبغب استفاده کنید و به آرامی پوست خود را خشک کنید تا زمانی که بهبود یابد. همیشه هنگام لمس ناحیه تحت درمان از تمیز بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنید. در ۷۲ ساعت اول پس از درمان فقط صورت خود را با آب ولرم و یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید.  پوست خود را به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید و حداقل تا یک هفته پس از درمان از هیچ فیس براشی استفاده نکنید.

آیا می‌توان بعد از مزوتراپی دوش گرفت؟

تا ۲ روز پس از درمان از وان آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ خودداری کنید. حمام آب گرم و دوش آب گرم پس از ۴۸ ساعت توصیه می‌شود تا به روند بهبودی کمک کند. به مدت دو هفته پس از مزو غبغب، از نور مستقیم خورشید و سونا خودداری کنید.

شستن صورت بعد از مزوتراپی غبغب

  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان از ورزش خودداری کنید. ورزش باعث تعریق بیش ازحد می‌شود و محلول را از منافذ پوست خارج می‌کند، درنتیجه باعث کاهش اثربخشی درمان می‌شود.
  • حداقل ۱۰ لیوان آب در روز درمان بنوشید و این مصرف آب را تا یک هفته ادامه دهید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان که هنوز کبودی‌ها بر روی بدنتان است، جلوی نور خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از SPF ۲۵ یا بیشتر استفاده کنید.
  • با ژل یا کرم آرنیکا سه تا چهار بار در روز محل درمان را ماساژ دهید تا ورم و کبودی کاهش پیدا کند.

برای اینکه افراد از روشبه پوستی هرچه شفاف تر و زیباتر و به طور کلی نتایج درخشان تری دست پیدا کرده، دوران نقاهت خود را به بهترین نحو ممکن سپری نموده و از تشدید تورم و کبودی که از عوارض شایع بعد از انجام این روش هستند جلوگیری نمایند لازم است نکات و دستورالعمل هایی تحت عنوان مراقبت های بعد از مزوتراپی که در ادامه آورده شده است را به درستی و با دقت رعایت نمایند. عوارض بعد از انجام آن از جمله عوارض شایع و عمومی بعد از این روش که می توان با رعایت نکات مراقبت هاب بعد از مزوتراپی آن ها را کم کرد، می توان به کبودی و تورم اشاره کرد که در ذیل در رابطه با هریک از آن ها توضیحاتی را خدمت تان ارائه نموده ایم:

مراقبت های بعد از مزوتراپی در خصوص کبودی

طبق گفته های بهترین دکتر پوست زاهدان با وجود اینکه این عارضه در همه افراد بروز نمی کند اما امکان بروز آن در برخی وجود داشته و تا مدتی می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود موقتی بودن این کبودی ها، فرد می تواند با استفاده از کمپرس سرد و سپس کمپرس گرم در روند فروکش آن ها تسریع ایجاد نماید.  تورم  ورم صورت از جمله شایع ترین عوارضی است که هر فردی بعد از این پروسه با آن مواجه می شود و با انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان آن را کاهش و برطرف کرد است.

تورم بلافاصله بعد از تزریق ظهور کرده و واکنش طبیعی بدن به تزریق ماده خارجی است که با کمپرس سرد می توان از بیشتر شدن آن جلوگیری نموده و موجب کاهش هرچه سریع تر آن شد. آرایش بعد از مزوتراپی یکی از سوالاتی که زیباجویان به خصوص خانم ها از بهترین متخصص پوست بعد از انجام این پروسه می پرسند این است که آرایش بعد از انجام این فرایند مجاز است یا خیر؟ و چه زمانی می توان آرایش کرد؟ در پاشخ به این سوال می توانیم بگویم که بله شما بعد از انجام این فرایند می توانید بدون ترس و نگرانی آرایش کنید اما برای شروع باید حداقل تا 24 ساعت پس از اتمام جلسه درمان ممنوع می باشد.

آیا کرم در مراقبت های بعد از مزوتراپی مهم است ؟

استفاده از کرم بعد از انجام این فرایند جوانسازی و زیبایی پوست صورت سوال دیگری از مراجعه کنندگان می باشد که لازم دانستیم در این بخش به توضیح پاسخ آن بپردازیم. در جواب این سوال باید بگویم استفاده از کرم بعد از درمان واجب نمی باشد. اما ممکن است پزشک شما متناسب با شرایط پوستی ای که شما دارید برای شما کرم های ترمیم کننده ای را تجویز نماید که بهتر است در دوران بهبودی برای رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی و کسب بهترین نتایج از آن ها استفاده کنید.

شستن صورت بعد از مزوتراپی چگونه است؟ بعد از انجام این پروسه بهتر است تا گذشت 4 الی 5 ساعت صورت خود را به هیچ وجه نشورید و استحمام نیز نداشته باشید. پس از گذشت این مدت زمان نیز می توانید برای شروع به آرامی با آب ولرم و ترجیحا بدون استفاده از مواد شوینده ، حتی شوینده های مخصوص پوست صورت ، پوست صورت خود را بشوید. شستشوی صورت پیش از زمان گفته شده می تواند بر روی نتایج به دست آمده تاثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات کوچکی شوند. بهتر است توصیه های گفته شده را به دقت گوش دهید و به آن ها عمل کنید.

نکات و مراقبت های بعد از مزوتراپی چیست؟

انجام نکات مراقبتی بعد از درمان در هر یک از روش های جوانسازی و زیبایی باعث می شود تا علاوه بر دریافت نتیجه بهتر افراد سریع تر بهبود یابند. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند نتایج ماندگاری را از درمان برای شما به وجود آورد انجام نکات مراقبتی می باشد که با انجام آن ها می توان عوارض احتمالی بعد از آن را کاهش داد و روند بهبودی را سریع تر کرد. از جمله مهم ترین نکات مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • توصیه به افرادی که این روش جوانسازی را انجام داده اند این است که به مدت 24 بعد از ترزیق به هیچ عنوان از دارو های ضد التهابی مانند آسپرین ، وارفارین ، موترین و موارد این چنینی یا ویتامین های مانند E استفاده نکنند. زیرا این دارو ها موجب رقیق شدن خون و در نتیجه افزایش احتمال خونریزی پس از فرایند خواهد شد. برای کاهش هر نوع درد ، می توانید از مسکن های عمومی یا دارو های پزشکی که پزشک متخصص پوست شما تجویز کرده است استفاده نمایید.
  • بهترین دکتر پوست زاهدان توصیه می کنند به مدت 7 روز پس از انجام این روش از مصرف دخانیات، نوشیدنی های حاوی الکل و قلیان بپرهیزید.
  • پس از این فرایند بهتر است تا 24 ساعت اولیه مقدار بسیار زیادی مایعات مصرف کنید.
  • چنانچه این روش را به منظور برطرف کردن غبغب خود استفاده کرده اید بهتر است به مدت 72 ساعت ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید.
  • از برنزه کردن بدن خود با هر روشی اعم از آفتاب گرفتن و سولاریم جداً اجتناب نمایید.
  • بهتر است تا حداقل 4 ساعت بعد از انجام این پروسه از شستن ناحیه تحت درمان و دوش گرفتن بپرهیزید. چرا که احتمال بروز عفونت افزایش پیدا خواهد کرد.
  • از انجام ورزش های سخت و فعالیت های جسمی طاقت فرسا تا یک هفته اجتناب نمایید.
  • بعد از انجام آن به هیچ عنوان در معرض آفتاب و فضاهایی که به شدت گرم هستند همچون سونا قرار نگیرید.
  • مهم ترین نکته در مراقبت های بعد از مزوتراپی این است که  پس از انجام این فرایند بهتر است تا 24 ساعت اولیه مقدار بسیار زیادی مایعات مصرف کنید.
  • در صورتی که تزریق به سر صورت گرفته است تا مدتی از ژل و سشوار استفاده نکنید.
  • پس از گذشت 48 ساعت شما عزیزان می توانید با توجه به قدرت بدنی و شرایط جسمانی خود فعالیت های بدنی خود را شروع کنید. اما همانطور که در ابتدا نیز گفته شد بهتر است از انجام فعالیت های که باعث افزایش ضربان قلب و گردش خون و در نتیجه خسته شدن شما می شود تا یک هفته خودداری کنید.
  • بهترین دکتر پوست و مو زاهدان توصیه می کنند برای رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی در زاهدان ، در صورت تزریق به صورت هنگام خواب زیر سرتان دو بالشت بگذارید. ، به گونه ای که میان سر و گردن خود زاویه 30 الی 40 درجه به وجود آورید. این کار باعث می شود که گردش خود در ناحیه تحت درمان ضعیف تر شود و پس از آن فرد به  هیچ عارضه ای دچار نشود.
  • به مدت 72 ساعت پس از عمل ، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا داشته باشید. بهترین رژیم غذایی که شما می توانید داشته باشید شامل شیک های است که دارای پروتئین بسیار زیاد است که بهتر است پنج بار در روز از آن استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا