عمومیکسب و کار استانها

وایت برد هوشمند (تخته هوشمند) چیست؟

با توجه به اینکه هوشمند سازی در تمام بخش های جامعه مشاهده می شود. نیاز جامعه بر این بود تا این هوشمند سازی به سمت آموزش نیز کشیده شود به همین دلیل برد هوشمند وارد بازار آموزش شد. برد هوشمند، تخته هوشمند، تخته وایت برد هوشمند و  نام هایی است که برای تخته های آموزش هوشمند در نظر گرفته می شود. این تخته ها، علاوه بر فعالیت هایی که یک تخته ساده انجام می دهند، می توانند فرایند های پیچیده تری را نیز انجام دهند که در فرایند آموزشی، بسیار جذاب است.

به همین دلیل نیز استفاده از این محصولات برای مدارس، دانشگاه ها و تمامی مراکز آموزشی پیشنهاد می شود. قبل از هر چیزی بهتر است به این سوال بپردازیم که تخته وایت برد هوشمند چیست؟ خرید وایت برد هوشمند می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات برای مدرسان و مدیران آموزشی باشد. این تجهیزات به ویژه در محیط‌های آموزشی و کلاس درس، امکانات فراوانی ارائه می‌دهند. وایت بردهای هوشمند، با قابلیت‌هایی نظیر تشخیص و نمایش تصاویر و فایل‌های مختلف از رایانه یا دیگر دستگاه‌ها، امکان یادگیری تعاملی و جذاب را برای دانش‌آموزان و اساتید فراهم می‌کنند.

تخته وایت برد هوشمند چیست؟

تخته هوشمند این امکان را به شما می دهند که با انگشت به اشیا موجود در صفحه ضربه بزنید و همچنین با خودکارهای رنگی خاص برای نوشتن نیز همراه هستند. این ابزار ها می توانند در زمان معلم و دانش آموزش صرفه جویی کنند و یادگیری را به یک فرایند دوست داشتنی و جذاب تبدیل کنند. نسخه‌ های پیشرفته بردهای هوشمند اکنون به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا به طور همزمان روی یک مشکل در برد کار کنند.

قبلاً فقط یک نفر می‌توانست برد را لمس کند زیرا بردهای هوشمند به چندین لمس پاسخ نمی‌ دادند، اما در حال حاضر انواع برد هوشمند موجود در بازار، قابلیت های فوق العاده ای را ارائه می کند.  برای ، می توانید به دسته بندی برد هوشمند مراجعه کنید و انواع محصولات موجود در بازار ایران را با گارانتی معتبر و بهترین قیمت خریداری کنید.  کاربرد برد هوشمند در کجاست؟ بردهای هوشمند همچنین می توانند فایل پاورپوینت یا ورد را باز کنند و معلمان را از نوشتن نکات کلیدی مهم بر روی یک برد معمولی نجات می دهد.

با استفاده از این بردها ارائه ها بسیار ساده تر و روان تر اجرا می شوند. وقتی معلمان می‌خواهند کلیپ‌هایی را نشان دهند، می‌توانند به راحتی با جستجو در YouTube یا دانلود فیلم مورد نظر، ویدئو را برای دانش آموزان به نمایش بگذارند. تمام این موارد مزایای تخته وایت برد هوشمند هستند که می توانند برای دانش آموزان دوست داشتنی تر از تخته های معمولی شوند. در اصل شما با استفاده از برد هوشمند، یک تبلت یا تلویزیون بزرگ دارید که می توانید به صورت لمسی با آن کار کنید.  حال تخته هوشمند مدارس، در چه محیط هایی کاربرد دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است:

  • مدارس
  • دانشگاه ها
  • آموزشگاه های خصوصی
  • سالن های کنفرانس
  • سالن همایش
  • اتاق جلسان

موارد بالا، برخی از محیط هایی هستند که می توانید تخته وایت برد هوشمند را در آنها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برد هوشمند یک ابزار تعاملی است و علاوه بر محیط های آموزشی، در محیط های اداری و سالن جلسات نیز کاربرد دارد.  در نظر داشته باشید که برخی از برد های هوشمند، با استفاده از ویدئو پروژکتور روشن می شوند و برخی دیگر، برد هوشمند بدون هستند. هر دو این مدل ها را می توانید در فروشگاه پروژکتور برتر خریداری کنید.

مزایای تخته سیاه هوشمند در کلاس درس : تابلوهای هوشمند می توانند دانش آموزان را با درس درگیر کنند. این می تواند دانش آموزان را به یادداشت برداری و مشارکت تشویق کند و حتی می تواند یادگیری را ساده تر کند. بردهای هوشمند همکاری و تعامل را افزایش می‌دهند و کلاس را جذاب و و سرگرم‌ کننده می‌ سازند این تخته ها باعث می شود تا دانش آموزان علاقه بیشتری به درس پیدا کنند و در زمان تدریس، توجه بیشتری به درس داشته باشند.

دای تک به عنوان یک روش پیشرفته در زمینه آموزش و مدیریت کلاس، به معلمان و مدیران آموزشی کمک می‌کند تا بتوانند محتوای درسی را به شیوه‌های جدید و جذاب به دانش‌آموزان ارائه دهند. از آنجایی که دای تک امکان اتصال به اینترنت و دسترسی به منابع مختلف را دارد، این ابزار باعث بهبود کیفیت آموزش و یادگیری می‌شود و تجربه تدریس را برای اساتید و مدرسان بهبود می‌بخشد.

همچنین جزوه آماده شده می تواند به راحتی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد و نیاز به نوشتن جزوه توسط دانشجو از بین برود که این موضوع نیز به صورت مستقیم بر روی اتلاف وقت در کلاس تاثیر گذار است.  تعامل بهتر در کلاس درس : معلم می تواند مسائل را به کلاس ارائه کند، سپس تخته وایت برد هوشمند را برای حل مسئله در اختیار دانش آموزان بگذارد. زمانی که تابلو در قلب کلاس درس قرار دارد، دانش آموزان می توانند در کلاس بهتر همکاری کنند. آنها همچنین می توانند با فناوری هایی که هر روز استفاده می کنند، بهتر با درس ها ارتباط برقرار کنند.

ذخیره سازی اطلاعات ارائه شده در تخته هوشمند : مسائل بر روی برد هوشمند ارائه می شود و با همکاری دانشجویان این مسائل حل خواهند شد. مسائل حل شده به صورت فایل های ذخیره شده در می آیند و در آخر کلاس به صورت یک جزوه کامل و بدون نیاز به اتلاف وقت در اختیار دانشجویان و معلم قرار میگیرد.  با توجه به اینکه این موضوع باعث می شود تا کاغذ کمتری مصرف شود، می توان گفت یک برد هوشمند ابزاری است که دوستدار محیط زیست است و از تخریب محیط زیست جلوگیری می کند.  برد هوشمند چگونه کار می کند؟ مانند تخته‌های سفید قدیمی، تخته‌های هوشمند نیز برای اشتراک‌ گذاری پیام‌ها، گرفتن اطلاعات و تسهیل طوفان فکری و همکاری تیمی استفاده می‌شوند.

جمع بندی

در این مطلب به سولات مختلفی از جمله وایت برد هوشمند چیست، پاسخ دادیم. این مطلب با کمک تیم تحریریه پروژکتور برتر نوشته شده است. شما می توانید برای خرید مستقیم و بدون واسطه انواع برد هوشمند و تخته های تعاملی به وب سایت پروژکتور برتر مراجعه کنید.  آنها همان ویژگی های معمولی اولیه را دارند، اما از فناوری رایانه شخصی و اتصال به اینترنت برای افزایش چشمگیر دامنه عملکردها استفاده می کنند. هدف کلی این دستگاه ها با تخته های سنتی مشابه است، با این تفاوت که مزایای بیشتری را ارائه می کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا