علمی و پزشکیکسب و کار استانها

فرق ایمپلنت فوری با معمولی

در کاشت به روش سنتی، دوره ترمیم لثه و استخوان پس از کاشت پایه و پیش از نصب تاج دندان حدود ٣ تا ۴ ماه زمان میبرد و مراجعه کنندگان معمولا در فاصله زمانى نگران زیبایی ناحیه بى دندانى در قسمت قدام دهانشان و هنگام لبخندشان هستند؛ در صورتی که فرایند ایمپلنت فوری و یک روزه روشی کاملا خاص و کاربردی است که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز توسط پایه ایمپلنت و تاج آن پر می شود؛ البته در روش کاشت ایمپلنت فوری، این تاج دندان موقتی است که تا زمانی که تاج دندان اصلی برای جایگزارى آماده شود در روی پایه سوار می شود و زیبایی دندان های شما را فراهم میکند. در این مقاله می خواهیم به بررسی ایمپلنت فوری () و یک روزه پرداخته و مزایا و معایب آن بپردازیم.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت دندان یک روزه یکی از روش های تخصصی و جدید است که تمامی مراحل آن در یک روز انجام می شود و هزینه آن نسبت به دندان معمولی بیشتر است. این روش در حال حاضر یکی از تکنیک های نوین و مؤثر برای بهره مندی از دندان مصنوعی با کیفیت به شمار می رود و در سال های اخیر شاهد افزایش استفاده از ایمپلنت فوری در تهران و سایر شهرهای کشور هستیم. در واقع با توجه به اینکه ایمپلنت یکی از محسوب می شود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و محبوبیت این روش درمان و کاشت دندان را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این روش کاشت دندان نیز مانند سایر روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. که در ادامه به تشریح و بررسی این موارد خواهیم پرداخت. شایان ذکر است که ایمپلنت دندان یک روزه بیشتر برای دندان های جلوی فک بالا و پایین به کار برده می شود.

پیش از بررسی قیمت ایمپلنت فوری از شما دعوت می کنیم به مقاله هم سر بزنید. قیمت ایمپلنت دندان یک روزه چقدر است؟ قیمت ایمپلنت دندان یک روزه به نسبت بیشتر از ایمپلنت معمولی می باشد. بر همین اساس بعضی از بیماران به دلیل مشکلات مالی یا عدم نقدینگی لازم از این کار امتناع می ورزند. از این ها که بگذریم قیمت ایمپلنت فوری با کیفیت در تهران در سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بیشتر از قیمت ایمپلنت معمولی دندان محاسبه شده است. البته این مبلغ به صورت تقریبی می باشد و با توجه به کیفیت ایمپلنت فوری، تعداد دندان ها، روش انجام و غیره تغییر پیدا می کند.بنابراین در صورتی که می خواهید از این روش برای کاشت سایر دندان ها استفاده کنید، می بایست به مراکز تخصصی دندانپزشکی مراجعه نمایید. تا ضمن معاینه و بررسی دقیق مشکلات و ناهنجاری های دندان، فک و لثه، بهترین روش کاشت ایمپلنت برای شما انجام شود.

تفاوت ایمپلنت دندان یک روزه با ایمپلنت معمولی به طور کلی ایمپلنت فوری با معمولی یک تفاوت اساسی دارد و آن هم به روش جای گذاری آن مربوط می شود. بدین صورت که در ایمپلنت فوری اگر اندازه استخوان فک (طول، عرض و تراکم آن) مناسب باشد و به صورت چشمگیر اتفاق نیوفتاده باشد، کاشت پروتز به محض برداشت دندان طبیعی در همان روز جراحی انجام می گردد. اما این روش برداشتن دندان طبیعی و جای گذاری پروتز در ایمپلنت معمولی حدود ۳ ماه به طول می انجامد. در حالی که ایمپلنت فوری در همان روز جراحی انجام خواهد شد و صرفاً بعد از گذشت سه تا پنج ماه با پروتز نهایی جایگزین می گردد. نکته قابل توجه اینکه جنس ایمپلنت های فوری از پلاستیک است و بسیار سبک می باشد. علاوه بر این سطح ایمپلنت های فوری از دیگر دندان ها کوتاه تر بوده و هدف از این کار کاهش فشار وارده به ایملنت فوری هنگام جویدن مواد غذایی است.

خاطر نشان می شود در روش دندان ایمپلنت فوری وضعیت کنونی استخوان های فک و دندان های شما بسیار مهم است. همان گونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم صرفاً برای دندان هایی که از استخوان فک و لثه متاسب برخوردار هستند، می توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد. در غیر این صورت تصمیم گیری نهایی با توجه به شرایط دندان، استخوان فک و لثه بیمار به عهده جراح و متخصص دندانپزشکی است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از انجام ایمپلنت فوری به دندانپزشکان متخصص و با تجربه در زمینه کاشت ایمپلنت مشورت نمایید.

مدت زمان ایمپلنت فوری از گذشته تا به امروز طول دوره درمان بیماری ها و اختلالات دهان و دندان برای بیماران حائز اهمیت فراوانی است. البته این حق طبیعی و مسلم آنها می باشد و باید بدانند که طی چند جلسه یا چند ساعت مشکل دندان های آن برطرف می گردد. در این رابطه نیز باید گفت ایمپلنت فوری به یک روش کلی انجام می شود. تا زمانی که تیتانیوم ایمپلنت به استخوان فک و لثه جوش بخورد. بعد از این مرحله روکش دائمی ایمپلنت فوری ساخته شده و به جای تاج موقت پلاستیکی قرار خواهد گرفت. همان طور که می دانید دندان های جلویی تأثیر بسزایی بر زیبایی و لبخند افراد دارند. از این رو به وسیله ایمپلنت دندان فوری در کیلینیک ایمپلنت در مشهد  می توان این زیبایی و لبخند را به بیماران هدیه کرد. بدین ترتیب که در کوتاه ترین زمان ممکن دندان های معیوب و از دست رفته .

در این راستا برای ساخت ایمپلنت از پودر استخوان استفاده می نمایند و برای پر کردن فضای خالی بین دندان کشیده شده از ممبران استفاده می کنند. در مقایسه با ایمپلنت های معمولی، این روش بسیاری از محدودیت ها را از میان برده و موجب کاهش دوره درمان ناهنجاری دندان و کاشت ایمپلنت شده است. شما نیز در صورت تمایل می توانید برای بازیابی و و زیبایی چهره تان از این روش مؤثر و کاربردی استفاده کنید. در مورد ویژگی های ایمپلنت فوری در سایت آمده است که : مزایای ایمپلنت فوری نحوه انجام ایمپلنت فوری، کیفیت، کارایی و سرعت کاشت آن سبب شده تا این روش نسبت به سایر روش ها به ویژه ایمپلنت معمولی مزایای منحصر به فرد و ویژه ای داشته باشد. بعضی از مهمترین مزایای ایمپلنت فوری به شرح زیر عبارت است از:

مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی یک روزه

ایمپلنت های دندانی یک روزه مزایا و معایب متعددی دارند، از جمله: مزایا

  • به جای چند مرحله جراحی، تنها یک جراحی خواهید داشت.
  • به جای آنکه مجبور باشید مدتی از پروتزهای آکریلیک یا پارسیل موقت استفاده کنید، دندان های دائم به شما تحویل داده خواهند شد.
  • شما 90 درصد از توانایی جویدن طبیعی خود را باز خواهید یافت، به همین دلیل در تغذیه و سلامت عمومی شما هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.
  • بریج بر پایه ایمپلنت شما بدون هیچ خطری در جای خود باقی خواهد ماند.

معایب

  • هزینه برای برخی بیماران قابل پرداخت نیست، اما گزینه هایی که برای نحوه پرداخا هزینه ها وجود دارد باعث می شود همه افراد بتوانند از این روش درمان بهره مند شوند.
  • فرایندهای تهاجمی تر با خطرات و مشکلات بیشتری همراه هستند.
  • روکش ایمپلنت قبل از جوش خوردن کامل آن با استخوان روی آن قرار می گیرد.

نتایج دائمی ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

وقتی صحبت از کیفیت ایمپلنت های دندانی یک روزه به میان می آید می توان با افتخار از آنها یاد کرد. نرخ موفقیت کاشت این نوع ایمپلنت ها در سطح موفقیت ایمپلنت های سنتی است. ت سینوسی همراه است. البته اگر به دندانپزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید، این خطرات به حداقل میزان ممکن می رسد و حتی ممکن است هیچ مشکلی در فرد پس از ایمپلنت فوری یا معمولی مشاهده نشود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا