عمومیکسب و کار استانها

نکات بسیار مهم در شب امتحان حسابان

در شب امتحان حسابان به چه نکاتی باید توجه کنم؟

عجله نکن

اگر برای شروع عجله کنید، اولین برداشت شما مشکل ساز خواهد شد. این قطعا عملکرد شما را کاهش می دهد. پس سعی کنید کارهایتان را با آرامش انجام دهید. (البته وقتتون رو تلف نکنید!!). اول از همه، خوب است که به مدیریت زمان بپردازیم. چقدر می خواهید بخوانید و چه زمانی باید تمام کنید؟ اگر زمان شما نسبت به تعداد درس های باقی مانده کم است، بهتر است سعی کنید از برخی قسمت ها صرف نظر کنید. (البته فردی که می خواهد در شب امتحان بیشتر مطالعه کند نمی تواند انتظار نتایج خوبی داشته باشد.) وقتی محتوای مورد نظر خود را شناختید، برنامه خود را تنظیم کنید. شما هر 45 دقیقه 15 دقیقه استراحت مطالعه دارید.

تجهیزات لازم را آماده کنید

در شب امتحان، قبل از شروع مطالعه، تمام مواد لازم را آماده کرده و نزد خود نگه دارید. جزوه ها، راهنمای مطالعه، نمونه سوالات آزمون و هر چیز دیگری که نیاز دارید آماده کنید. این به شما کمک می کند در حین مطالعه تمرکز کنید و لازم نیست هر چند دقیقه یک بار به دنبال کتاب یا وسیله دیگری بگردید.

مکان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید

همه به شما خواهند گفت که مکان ایده آل برای مطالعه جایی در محیطی آرام و بدون ترافیک زیاد است. بهتر است از دیگران بخواهید در این مدت به اتاق شما نیایند. این موضوع ساده می تواند به راحتی حواس شما را پرت کند و باعث شود زمان بیشتری را برای مطالعه صرف کنید. بروشورها و کتاب های خود را در یک منطقه کنترل شده نگه دارید. اکثر مردم به شما خواهند گفت که تخت یا کاناپه مکان مناسبی برای مطالعه نیست. تا حدودی درست است، اما باید به خاطر داشته باشید که شما هستید که می خواهید یاد بگیرید و احساسات خود را بهتر از دیگران می شناسید. ببینید کجا احساس راحتی می کنید و درک خوبی از دوره دارید. بنابراین زیاد به اصول و قواعد تکیه نکنید. اگر روی زمین یا تخت نشستن گزینه‌ای است که بیشترین یادگیری و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد، حتماً این کار را انجام دهید.

خوردن شب امتحان را فراموش نکنید

ممکن است متوجه شده باشید که هنگام مطالعه بیشتر از حد معمول احساس گرسنگی می کنید. مغز شما برای درک بهتر مطالب به انرژی نیاز دارد و بهتر است این انرژی را با محتوای سالم تامین کنید. بهتر است ظرف 15 دقیقه پس از استراحت غذا مصرف شود. زیرا اگر در حین مطالعه سعی کنید چیزی بخورید ممکن است حواس تان پرت شود و عملکرد شما کاهش یابد.

بیایید با مهمترین بخش شروع کنیم.

در شب امتحان وقت شما محدود است و ممکن است نتوانید همه مباحث را بخوانید. البته همانطور که در بالا ذکر شد، اگر وقت ندارید، از برخی قسمت ها صرف نظر کنید. با این حال، ممکن است نتوانید محتوایی را که تنظیم کرده اید تکمیل کنید. پس بهتر است مطالعه را بر اساس اینکه استاد شما بیشتر روی چه قسمت هایی تاکید دارد و در چه موضوعاتی انتظار سوال بیشتری دارد شروع کنید.

خلاصه امتحان

نکات کلیدی، کلمات کلیدی و چیزهایی که باید به خاطر بسپارید را یادداشت کنید. ممکن است زمان بر به نظر برسد. اما این یادداشت ها به شما کمک می کند بلافاصله پس از مطالعه درس را مرور و تقویت کنید.نوشتن نیز به یادگیری شما کمک می کند. و موارد مهم را یادداشت کنید تا به شما کمک کند بهتر به خاطر بسپارید. بنابراین این نکته را ساده نگیرید، این می تواند یکی از نکات برجسته یک شب تمرینی باشد!

خودت آن را امتحان کن

پس از یادگیری هر مبحث، بهتر است بررسی کنید که آیا واقعاً یاد گرفته اید یا نه. برای این کار می توانید از نمونه سوال خود استفاده کرده و آن را حل کنید. (سوالات حل شده در جزوات و کتاب های شما نیز انتخاب های خوبی هستند.) اگر امتحان شما تشریحی و روتین است، بهتر است پس از مطالعه موضوع مجددا توضیح دهید و به قسمت بعدی بروید. درست است که شب امتحان استرس دارید و می خواهید هر چه زودتر مقاله یا کتاب خود را تمام کنید. اما اگر مطالب را خوب مطالعه نکنید کمکی به شما نمی کند. بنابراین بهتر است مطالبی را که می خوانید به گونه ای مطالعه کنید که حتما بتوانید به سوالات پاسخ دهید. از موضوعاتی که زمان زیادی می برد و درک آنها برایتان سخت است بهتر است از آن بگذرید و اگر هنوز زمان باقی است به آن موضوع بروید.

به ویژگی های خود توجه کنید

با نادیده گرفتن تمام توصیه های طلایی که در شب امتحان داده می شود، روی یادگیری خود تمرکز کنید. اگر فردی هستید که با نوشتن بهتر یاد می‌گیرید، حتما مطالب را برای خود بنویسید یا اگر حافظه شنیداری خوبی دارید، مطالب را با صدای بلند تکرار کنید. (برای یادگیری خوب می توانید صدای خود را ضبط کنید و سپس خودتان در نقد پخش کنید) پس باید خودتان را به خوبی بشناسید. شب امتحان شب آزمون و خطا نیست. پس روی چیزی که فکر می کنید بیشترین سود را به شما می دهد کار کنید.

به اندازه کافی خوابیدن

ذهن خسته در روز امتحان کمکی به شما نمی کند. خواب کافی بسیار مهم است. قرار نیست هشت ساعت بخوابید، اما مطمئن شوید که خواب کافی برای عملکرد بدنتان دارید تا مغزتان بتواند به درستی کار کند و آنچه را که در صبح امتحان مطالعه کرده اید به خاطر بسپارد.

نتیجه

اگر می خواهید حسابان یازدهم را یاد بگیرید، می توانید از آموزش حسابان یازدهم استفاده کنید.

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.
دکمه بازگشت به بالا