جنس انگشتر نشون از طلا است یا خیر؟

انگشتر نشون بله برون و نامزدی در کدوم دست است؟

رسوم ایران زمین همواره جذاب بوده و بین خانواده ها و نسل های مختلف چرخید است تا به ما رسیده. یکی از این رسم های قشنگ، خرید انگشتر نشون برای عروس خانم روز بله برون است و نمادی است از توافق زوج جوان برای شروع رابطه و آشنایی برای ازدواج. در این نوشته راهنمایی کاملی برای آشنایی با حلقه نشون و همچنین جدیدترین مدل های انگشتر نشون و گوشواره طلا میخی را قرار داده ایم.

از کجا بفهمیم انگشتر طلا است | از کجا بفهمیم انگشتر طلا سفید است یا نقره | انگشتر نشون

انگشتر نشون (یا انگشتر نشان) چیست؟

در کشور ما روش های سنتی ازدواج به اینصورت است که اگر خانواده داماد “بله” اولیه را از خانواده عروس گرفته باشند، برای رسمی تر کردن این پیوند، انگشتری به نشانه اینکه از این دختر خاستگاری کرده اند و او به آنها بله گفته است خریداری می شود. این انگشتر توسط خانواده داماد خریداری میشود و اولین هدیه ای است که داماد به عروس میدهد، پس باید با بیشترین دقت ممکن آن را انتخاب کند. این مورد را هم باید در نظر بگیریم که انگشتر نشان یا انگشتر نشون با حلقه نامزدی متفاوت است.

پس انگشتر نشون معمولا یک انگشتر تک نگین از جنس طلا( یا سایر مواد) هست که توسط خانواده داماد تهیه می شود برای عروس خانم، و داماد انگشتری ندارد و فقط عروس خانم انگشتر نشون استفاده می کند. انگشتر نشون را معمولا در دست راست می پوشند. یکی از تفاوت های انگشتر نامزدی و انگشتر نشون این است که، تنها برای عروس خانم بوده و به مانند حلقه نامزدی مشترک نیست.

جنس انگشتر نشون از طلا است یا خیر؟

معمولا جنس انگشتر نشون از طلای 18 عیار است اما با توجه به سلیقه و بودجه شما می تواند از جنس های دیگری نیز باشد. انگشتر نشون از جنس نقره، پلاتین نیز ساخته می شود و انگشتر نشون طلا نیز میتواند نگین اتمی، برلیان یا الماس هم باشد. برای انتخاب انگشتر نشون پیشنهاد میکنیم از جنس طلا انتخاب کنید و انگشتر تک نگین هم بهترین گزینه انگشتر بله برون است. خانم ها بیشتر تمایل دارن انگشتر نشون از جنس طلا باشد و طلای اون هم طلای سفید.

انگشتر نشون بهتره یک انگشتر ظریف و شیک باشد؛ از انتخاب انگشتر های سنگین و نگین دار و همچنین حلقه های ساده خودداری کنید. مد سال های اخیر انگشتر نشون طرح فلاور است؛ با داشتن نگین های ظریف بر روی بدنه انگشتر به انتخاب اول شیک پسندان تبدیل شده است.

جنس انگشتر نشون از چه جنسی است؟

خرید انگشتر نشون به میزان بودجه شما و سلیقه شخصی بستگی دارد؛ فلزات قیمتی که انگشتر نشون از آنها ساخته میشود تعدادی محدود است و انتخاب شما باید یکی از این موارد باشد:

انگشتر نشون از جنس طلا

اولین انتخاب بانوان برای جواهرات، بدون شک طلا است؛ و این مورد برای انگشتر نشون به طلای سفید تبدیل میشود. بانوان برای انگشتر نشون بیشتر طلای سفید را ترجیح می دهند تا سایر فلزات. البته انگشتر طلا در رنگ های متلفی امروزه در بازار موجود هست از طلای زرد تا شامپاینی و طلای سفید، همه طلا هستند و انتخاب های متعددی پیش روی شما میگذارند. دقت کنید به عنوان اولین هدیه شما به عروس، بشدت باید دقت کنید تا مبادا مورد پسند عروس خانم نباشد. برای انتخاب نگین هم از بین سنگ های قیمتی، الماس و برلیان مطرح هستند و میتواند انتخاب مناسبی باشد.

انگشتر نشون از جنس نقره

انگشتر نقره میتواند مناسبترین انتخاب از نظر اقتصادی برای شما باشد. اگرچه انگشتر نقره ارزان تر از طلا است، اما درخشش خوبی دارد و اگر رنگ پوست عروس خانم به نقره ای بیاید، جذابیت بالایی ایجاد میکند. اگر انگشتر نقره را برای نشون انتخاب کردید، عیار 925 بهترین عیار است. نگین انتخابی برای انگشتر نقره از جنس های مختلفی است اما معمولا مثل انگشتر طلا گران نیست، البته شما میتوانید با سفارش ساخت انگشتر نقره با سنگ قیمتی، انگشتر نشون جذاب تری را انتخاب کنید.

انگشتر نشون از جنس برلیان

برلیان سنگی است که همراه سایر فلزات برای ساخت جواهرات استفاده می شود، اما دقت کنید که گران ترین سنگ موجود است. اگر میخواهید عروس خانم بشدت تحت تاثیر قرار گیرد، خرید طلا با سنگ برلیان بهترین و البته گران ترین انتخاب است.

انگشتر نشون از جنس پلاتین

انگشتر نشون از جنس پلاتین هم ترند است و ظاهر سفید آن با طلای سفید اشتباه گرفته می شود. دقت کنید که برلیان گران تر از طلا است و اگر بودجه برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است طلا بخرید یا طلای سفید.

انگشتر نشون در کدام دست می اندازند؟

انگشتر نشون در کدام دست بیاندازیم؟ دست راست یا چپ تفاوتی دارد؟ بله، انگشتر نشون بصورت عرف جامعه در دست راست قرار میگیرد، به معنای اینکه این انگشتر نشان است و هنوز ازدواجی رخ نداده است. دست چپ برای انگشتر یا حلقه ازدواج است که پس از عقد رسمی در ایران در انگشت بزرگ دست چپ یا همان انگشت حلقه، برای انداختن حلقه ازدواج استفاده می شود. دلیل اینکه دست چپ انگشتر حلقه قرار میگیرد این است که یک رگ مستقیم به قلب دارد و اینگونه نماد ازدواج راهی مستقیم به قلب فرد نیز می یابد.

انگشتر نشون رو کی میارن؟

سوالی دیگری که زیاد پرسیده می شود این است که انگشتر نشون رو کی میارن؟ پاسخ به این سوال این است که بعد از تفاهم اولیه و بله برون این انگشتر خریداری می شود. خرید انگشتر نشون برای عروس خانم روز بله برون است و نمادی است از توافق زوج جوان برای شروع رابطه و آشنایی برای ازدواج. این انگشتر با حلقه ازدواح و انگشتر نامزدی متفاوت است و نباید این موارد را با هم یکی بدانیم.

انگشتر نشون بله برون در کدام انگشت می اندازند؟

انگشت دوم دست راست انگشتی است که حلقه نشان قرار میگیرد(مثل انگشت حلقه در دست چپ). چه حلقه ازدواج در دست چپ، چه  انگشتر نشون در دست راست، هر دو را در انگشت انگشتری(انگشت دوم دست) می اندازند.

قیمت انگشتر نشون چقدر باشد خوب است؟

سوالی که همیشه مطرح است این است که با چه قیمتی انگشتر نشون بخریم؟ . در جواب این سوال بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که خرید کلیه طلا و جواهرات عروس بر عهده خانواده داماد است و اگر شما انگشتر نشون را با قیمت بالا خرید کنید، سطح انتظارات خانواده عروس بالا می رود و بعدا ممکن است به مشکل بر بخورید. پس انتخاب خود را با بودجه ای انجام دهید که از لحاظ اقتصادی فشاری بر خود حس نکنید، یادتان باشد راه های خیلی بیشتری برای ابراز علاقه خود به عروس خانم دارید تا اینکه یک انگشتر نشون گران قیمت بخرید:).

چه فرقی بین انگشتر نشون نامزدی و حلقه ازدواج وجود دارد؟

اولین تفاوت این دو این است که فقط عروس انگشتر نمی پوشد و هم عروس و هم داماد انگشتر ازدواج به دست می اندازند. تفاوت دوم این است که ممکن است انگشتر ازدواج ست باشد یا نباشد. تفاوت دیگر این است که معمولا انگشتر یا حلقه ازدواج با حضور عروس و داماد خریداری می شود و مثل انگشتر نشون یک خانواده خرید نمیکند.

انگشتر نامزدی هم برای این است که عروس و داماد در دوره ای کوتاه با رفتار و شخصیت های یکدیگر آشنا شوند و قبل از ازدواج تهیه می شود. در واقع انگشتر نامزدی از نظر زمانی چیزی بین حلقه ازدواج و انگشتر نشون است. تفاوت دیگر این است که انگشتر نامزدی در دست چپ قرار میگیرد و روز عقد بین عروس و داماد، هدیه داده میشود.

انگشتر های نشان ترند در سال 2021 و 2022 از چه نوعی است؟

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، بهترین نوع انگشتر نشون همان انگشتر تک نگین است. انگشتر بدون نگین بدلیل شباهت به حلقه ازدواج به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. برای انتخاب تک نگین نیز مدل های gold earrings میتواند به شما کمک کند، همه این مدل ها، مدل های روز و جدید انگشتر نشون در سال 2022 هستند.

دکمه بازگشت به بالا