تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۲

تعرفه مشاوره روانشناسی ١٤٠2

تعرفه مشاوره روانشناسی۱۴۰۲ بتازگی توسط نظام روانشناسی اعلام شده است به همین دلیل ما با برداشت قیمت ها از سایت رسمی این نهاد تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۲ را در قالب جدول بیان می کنیم. اگر می خواهید تفاوت روانشناس و روانپزشک را بدانید تا بفهمید برای حل مشکلتان به کدامیک مراجعه کنید به صفحه روانشناس اراک سر بزنید.

بیمه تکمیلی هزینه روانشناسی | تعرفه روانپزشکی ۱۴۰۲ | تعرفه مشاوره سازمان نظام روانشناسی

 

بنظرتون چرا ما برای حل هر مساله مهمی همیشه دنبال چیزهای رایگان یا مشاوره ارزان قیمت میگردیم. چرا حاضریم براحتی برای خرید فست فود و غذاهای ناسالم هزینه کنیم اما حاضر نیستیم برای حل مشکلاتی که ممکنه سالها ما رو اذیت کنن پول بدیم؟

تحقیقات نشان می دهد که مشاوره روانشناسی می تواند به امور مالی شما کمک کند.اگر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و استرس شما کمتر باشد ، احتمالاً راحت تر می توانید کاری را که دوست دارید پیدا کنید و در آن کار موفق باشید ، در نتیجه پول بیشتری می سازید و آنوقت پرداخت این هزینه های ناچیز درمان شما را اذیت نخواهد کرد.

تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۲

هزینه هایی که روانشناسان از مراجعین می گیرند متفاوت است و به نوع خدمات ارائه شده و نحوه مشاوره بستگی دارد که مبلغ آن برطبق تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۲ که از سوی سازمان نظام روانشناسی مشخص می شود ، تعیین می گردد.

بر اساس آخرین اخبار قرار است که تقریبا مبلغ ۲۰% به تعرفه مشاوره روانشناسی سال ۱۴۰۱ اضافه شود که با در نظر گرفتن آن، تعرفه روانشناسی سال ۱۴۰۲ برای ۴۵ دقیقه مشاوره توسط یک دکتر روانشناس ۲۷۰ هزار تومان و برای یک درمانگر با مدرک کارشناسی ارشد ۲۳۰ هزار تومان می شود.که ممکن است بر حسب سابقه کار درمانگر این مبلغ تغییر کند.

برای شناخت بهترین مشاوران روانشناسی تهران به صفحه مراجعه فرمایید

اما برخی از عواملی که می توانند قیمت مشاوره را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

میزان تحصیلات روانشناس

معمولا درمانگرانی که مدارج عالی تحصیلی را طی کرده اند و بسیار با تجربه هستند هزینه های بیشتری را دریافت می کنند.

محل درمان

از آنجاییکه هزینه های زندگی در کلان شهرها و مناطق بزرگ بیشتر است هزینه تراپیست را تحت تاثیر قرار می دهد.

شهرت درمانگر

اغلب هزینه ویزیت روانشناس معروف بخاطر میزان بالای تقاضا بیشتر است.

طول جلسه درمان

هرچه دوره درمان طولانی تر باشد ، مشتری به طور معمول هزینه بیشتری را باید پرداخت کند.

تخصص

وقتی درمانگر در زمینه مشکل شما متخصص و با تجربه باشد، یا فرد با شرایط غیرمعمول یا چالش برانگیز را درمان کند ، هزینه مشاوره بیشتر خواهد بود.

تعرفه روانشناسی ۱۴۰۲ بر اساس نوع مشاوره

تعرفه روانشناسی ۱۴۰۲ بر اساس نوع مشاوره متفاوت است.بطور کلی هزینه مشاوره فردی برای ۴۵ دقیقه ۲۳۰ هزارتومان و برای زوج درمانی ۲۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که همانطور که در بالا گفتیم این مبالغ تحت تاثیر عوامل متعددی ممکن است کم و زیاد شود.مثلا هزینه مشاوره خانواده با هزینه مشاوره قبل از ازدواج، روان درمانی یا سکس تراپی کمی متفاوت است.

جدول تعرفه سازمان نظام روانشناسی ۱۴۰۲

تعرفه سازمان نظام روانشناسی سال ۱۴۰۲در سایت همین سازمان طبق جدول آورده شده است.طبق اطلاعیه نرخ روانشناسی و مشاوره برای سال ۱۴۰۱، ۲۰ درصد افزایش یافته است که ما مبالغ جدول تعرفه سازمان نظام روانشناسی ۱۴۰۲را بر همین اساس درج کرده ایم.ولیکن ممکن است مراکز مشاوره برای مشاوره های زوج درمانی، خانواده درمانی و … پکیج های تخفیفاتی در نظر گرفته باشند که در آن این مبالغ تغییر کرده باشد.

لازم به ذکر است که در سایت اطلاعیه ای برای تعرفه مشاوره تلفنی سازمان نظام روانشناسی آورده نشده است اما در شرایط کنونی که درگیر بیماری کویید ۱۹ هستیم و بسیاری از خانواده ها و افراد نیاز حیاتی به مشاوره تلفنی دارند احتمال دارد که تعرفه مشاوره تلفنی در اینده از سوی سازمان اعلام گردد.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور طی بیانیه ای اعلام کرد که  تعرفه مشاوره روانشناسی بهزیستی تقریبا نزدیک به تعرفه سازمان نظام روانشناسی است اما پیشنهاد شده که برای جلسات مشاوره با یک دکتر روانشناس در کلان شهرهایی مثل تهران ۱۴۵ هزار تومان و با کارشناسی ارشد ۱۱۲ هزار تومان دریافت شود.این قیمت برای سال ۱۴۰۱ می باشد.

بر اساس بیانیه سازمان تعرفه ها برای تهران و شهرستان ها یکی است در نتیجه قیمت مشاوره روانشناسی با دکتر روانشناس در شهرستان ها هم ۲۷۰ هزارتومان و با کارشناس ارشد ۲۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی

همانطور که گفتیم هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی بطور مشخص از سوی سازمان تعیین نشده است و از طرفی خیلی از افراد بخاطر مزایای این نوع از مشاوره تمایل دارند تا بصورت آنلاین یا تلفنی با درمانگر خود ارتباط برقرار کنند.

اما از انجاییکه جلسات مشاوره حضوری و انلاین تفاوتی با هم ندارند و خدماتی که روانشناس ارائه می دهد مشابه است در نتیجه هزینه مشاوره آنلاین و هزینه مشاوره تلفنی با حضوری یکسان است.

قیمت ویزیت روانشناس

قیمت ویزیت روانشناس بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی بسته به میزان تحصیلات درمانگر دارد.مسلما قیمت ویزیت یک دکتر روانشناس از یک کارشناس ارشد روانشناسی بیشتر است.

اما عوامل دیگری هم هست که ممکن است قیمت ویزیت روانشناس را تحت تاثیر قرار دهد مثل میزان تجربه درمانگر، شهرت، محل درمان، طول جلسه درمان و …

در حال حاضر برای ارائه خدمات روانشناسی، بیمه ای وجود ندارد اما رییس سازمان نظام روانشناسی اعلام کرده که برای سال ۱۴۰۲ قرار است مردم از بیمه ها برای خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.

هزینه ویزیت روانپزشک ۱۴۰۲

هزینه ویزیت روانپزشک در سال ۱۴۰۲ در بخش خصوصی درصورت  عدم اجرای نسخه الکترونیک سلامت ۹۰ هزارتومان و با اجرای نسخه الکترونیک از مبلغ ۱۰۶۵۰۰ تومان می باشد.هزینه ویزیت فوق تخصص روانپزشکی ۲۰۴ هزار تومان می باشد.روانشناس و روانپزشک هردو در حوزه سلامت روان کار میکنند.روانپزشکان بعد از دوره پزشکی عمومی وارد حوزه تخصصی روانپزشکی می شوند و در نهایت بعنوان متخصص روانپزشکی یا متخصص اعصاب روان مشغول به کار می گردند.

هزینه روانکاو خوب در تهران

هزینه روانکاو خوب در تهران برای هر جلسه حداقل ۳۵۰ هزار تومان است.همانطور که در هر شغل و رشته یکسری افراد بهتر و با تجربه تر هستند در مورد رشته روانشناسی و کلا روانشناس و روانکاو و مشاور هم این قضیه صدق می کند.نمی توانیم چون یکسری از مشاوران بدرستی کارانجام نداده اند یا رضایت مراجعه کننده را جلب نکرده اند بگوییم تمام روانشناسان فقط دنبال پول هستند و هیچ کاری نمی کنند.

مسلما کسی که بدنبال دریافت خدمات خوب می باشد بایستی هزینه های دریافتی آن روانشناس را هم بپذیرد.وگرنه بسیاری از شماره های گویا و مشاوران هستند که رایگان مشاوره م دهند اما آیا می توانند نکات منفی و اشتباهات یک عمر زندگی شما را در چند دقیقه صحبت تلفنی در بیاورند و به شما راهکار موثر بدهند.مسلم است که نمی شود.هر مراجعه کننده ای سالهاست که با این باورها و این شخصیت زندگی کرده و قطعا ۶ ماه تا یکسال حداقل زمان می برد تا باورهای جدید تثبیت شود و روانشناس بتواند برای شما کاری بکند.انتظار نداشته باشید یک شبه یا با ۴ تا ۵ جلسه کامل خوب بشوید.

میزان تعرفه مشاوره و روانشناسی سال 1402 چقدر است؟

یکی از نیازهای واجب در عصر امروز نیز بهره مندی از تخصص روانشناس می باشد زیرا دکتر روانشناس به سبب تخصص بالایی که در زمینه تشخیص و علت یابی بروز اختلالات و درمان آن ها دارد می تواند به افراد کمک کند تا در طی زمان به مرور درمان شده و یا بتوانند میزان علائم بروز اختلالات را کنترل کرده و کاهش دهند..

به همین سبب یکی از پرتکرارترین سوالات که تا به حال بین مراجعین کلینیک روانشناسی روان آرام ایجاد می گردد این است که میزان هزینه و تعرفه روانشناسی سال 1402 چقدر می باشد..

لذا..

باید بیان داریم میزان تعرفه و قیمت نهایی جلسات مشاوره روانشناسی وابسته به عوامل متعددی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بنابراین نمی توان به طور قطع میزان قیمتی مشخص و معین را بیان نمود به همین سبب توصیه می کنیم افراد جهت کسب اطلاعات روز از میزان قیمت مشاوره و روانشناسی نیز حتما با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

بنابراین در ادامه نیز به برخی از عوامل موثر بر تعرفه روانشناسی سال 1402 می پردازیم..

دکمه بازگشت به بالا