روش های مراقبت ناخن قبل و بعد از ژلیش

همه خانم ها به داشتن دستانی زیبا علاقه دارند. ژلیش ناخن برای خانم هایی که دوست دارند ناخن هایی لاک زده و دستانی زیبا داشته باشند بهترین انتخاب است. دوام ژلیش ناخن از لاک معمولی بیشتر است و دیگر مشکل لب پرشدن لاک را نخواهید داشت. در صورتی که بخواهید از ژلیش ناخن استفاده کنید نیاز به دانستن مراحل و روش های مراقبتی برای قبل و بعد از ژلیش کردن ناخن ها است. در ادامه روش های مراقبت ناخن قبل و بعد از ژلیش ناخن توضیح داده ایم.

بعد از لاک ژل چی بزنیم | تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت نی نی سایت | تقویت ناخن بعد از ریموو ژلیش

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن، از جمله خدمات زیبایی برای ناخن است که از لاک های مبتنی بر لاک ژل است استفاده می شود. برای تثبیت لاک ژل بر روی ناخن ها از نور یووی و ال ای دی استفاده می شود. ژلیش یا لاک ژل ها نوعی از لاک ها هستند که با مایع ژل مانند به نام اکریلیک ترکیب شده و دوام بسیار بالایی نسبت به لاک های معمولی دارد. به طور معمول ژلیش کردن ناخن در سه یا یک مرحله انجام می شود.  برای مطالعه درباره تجهیزات ژلیش ناخن و لوازم مورد نیاز برای ناخن کاران در ژلیش ناخن (https://glara.ir/equipment-needed-in-nail-gel/) کلیک کنید.

انواع ژلیش ناخن

امروزه، انواع مختلف ژل ناخن وجود دارد که می توانید بر اساس علاقه و نیاز خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. انواع ژلیش ناخن عبارت است از:

  • هارد ژل: بافت غلیظی دارد که تقریبا یک قطره از آن برای یک ناخن کافی است. از هارد ژل بیشتر برای افزایش طول ناخن ها استفاده می شود.
  • سافت ژل: نوعی لاک ژل ضخیم است که یک لایه زیبا و عالی برای طراحی بر روی ناخن ایجاد می کند. لاک ژل های موجود در سایت های فروشگاهی از نوع سافت ژل ها است. کار با سافت ژل ها بسیار آسان و راحت تر از هارد ژل است.
  • شلاک: نوعی دیگری از لاک ژل ها که مانند سافت ژل بسیار براق هستند. اما خرید این نوع از ژل ها سخت است، زیرا فقط یک شرکت در خارج از کشور این نوع ژل را تولید می کند.

مراحل ژلیش ناخن

برای داشتن ژلیش ناخن با دوام و ماندگار نیاز است، تمام مراحلی که نام برده با دقت و به ترتیب انجام شود. مراحل ژلیش ناخن عبارتند از:

  1. در ابتدا ناخن ها را به اندازه دلخواه با ناخن گیر کوتاه کنید و برای فرم دهی به ناخن ها از سوهان ها استفاده کنید.
  2. سلول های مرده و کوتیکول های ناخن را با استفاده از پوشرناخن به عقب برانید سپس با استفاده از نیپر ناخن آن ها را جدا کنید.
  3. برای تقویت و آبرسانی بهتر ناخن ها روی کوتیکول ها و پوست اطراف ناخن از روغن کوتیکول استفاده کنید.
  4. ناخن ها را با استفاده از پدی که به محلول کلینزر آغشته است به طور کامل پاک کنید.
  5. برای چسبندگی بیشتر لاک ژل بر روی ناخن از بیس کات استفاده کنید. یک لایه نازک بیس کات روی ناخن بزنید و سپس در دستگاه یووی ال ای دی خشک کنید.
  6. لاک ژل مورد علاقه خود را انتخاب کنید سپس یک لایه نازک به گونه ای که با کوتیکول ناخن در تماس نباشد، بر روی ناخن بزنید. سپس در دستگاه یووی ال ای دی کامل خشک کنید. لایه دوم لاک ژل نیز به همین ترتیب اعمال می شود.
  7. در آخر برای ماندگاری بیشتر ژلیش ناخن ها از یک تاپ کات بر روی ناخن استفاده می شود. تاپ کات را به گونه ای که کل سطح ناخن را پوشش دهد بر روی ناخن بزنید و داخل دستگاه یووی ال ای دی خشک کنید.

نکات مراقبتی مهم قبل از انجام ژلیش ناخن ها

برای جلوگیری از آسیب به ناخن ها و دست باید نکاتی را رعایت کرد. نکات مراقبتی مهم قبل از انجام ژلیش ناخن عبارتند از:

  • قبل از انجام ژلیش ناخن ها اگر هر گونه بیماری پوستی یا حساسیت دارید از دکتر خود مشورت بگیرید.
  • مانیکور و زیر سازی اولیه ناخن قبل از زدن لاک ژل بسیار مهم می باشد. درست انجام نشدن مراحل ژلیش ناخن می تواند باعث کنده شدن و دوام پایین ژلیش ناخن شود. برای جلوگیری از این کار ناخن ها را مانیکور کنید تا سطح یکسانی داشته باشد.
  • قبل از انجام ژلیش سطح ناخن را حتما با استفاه از سوهان ناخن چربی زدایی کنید.
  • اگر از دستگاه یووی ال ای دی مناسب استفاده نکنید باعث می شود فقط سطح رویی ناخن خشک شود و لایه های زیرین آن خشک نشده باقی بماند. پس برای جلوگیری از این مشکل بهتر است حتما دستگاه یووی ال ای دی خود را بررسی کنید. دقت داشته باشید دستگاه یووی ال ای دی باید با لاک ژل، بیس کات و تاپ کات استفاده شده بر روی ناخن مطابقت داشته باشد.
  • در استفاده از بیس کات دقت داشته باشید. برخی از بیس کات ها دارای پوشانندگی قوی هستند به همین علت مانع از جدا شدن ژلیش از ناخن می شود. اما ریموو آن ها بسیار سخت بوده و در هنگام ریموو ژلیش ناخن امکان آسیب به ناخن وجود دارد. برای خرید بیس کات مناسب که دوام بالایی داشته باشد می توانید به سایت های معتبر فروشگاهی مراجعه کنید.

 با استفاده از هر ریموور ناخن  بدون آسیب به صدف ناخن ها، مواد ژلیش را از روی ناخن ها ریموو کنید.

  • برای این که ژلیش ناخن هایتان دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد، باید از سالم بودن صدف ناخن ها اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت پیوند و اتصال لازم بین سطح ناخن و مواد ژل برقرار نشده و همین امر باعث ورقه ای بلند شدن و خراب شدن ژلیش ناخن ها می شود. برای داشتن ناخن هایی سالم می توانید با خرید ابزار مانیکور و پدیکور ناخن، ناخن های خود را مانیکور کنید.
  • قبل از زدن لاک ژل دست ها را چند ساعت خشک نگه دارید. اگر کمی آب روی دست باشد موردی ندارد ولی ناخن ها را بعد از دوش گرفتن ژلیش نکنید. این کار باعث پایین آمدن دوام و ماندگاری ژلیش ناخن ها می شود.
  • اگر می خواهید برای ژلیش کردن ناخن ها به مراکز زیبایی مراجعه کنید؛ حتما از بهداشت و تمیز بودن محیط کاری و وسایل مورد استفاده برای ژلیش ناخن اطمینان حاصل کنید. زیرا غیر بهداشتی بودن محیط کار و وسایل باعث ایجاد عفونت و بیماری های قارچی در ناخن می شود.
  • دستان خود را حتما قبل از ژلیش کردن ناخن ها با ضد آفتابی که نورهای UVA  و UVB را پوشش می دهد و حداقل اس پی اف 30 دارد به طور کامل پوشش دهید.
  • می توانید برای دستان خود ازدستکش های ضد آفتاب بدون انگشت استفاده کنید. این کار از رسیدن نور یووی و ال ای دی که برای دست مضر است جلوگیری می کند.

نکات مهم مراقبتی بعد از انجام ژلیش ناخن ها

  • از آب رسانی بیش از حد ناخن هایتان مانند حمام طولانی و سونا، حداقل به مدت 24 ساعت اجتناب کنید. در هنگام تولید لاک ژل، از فرمول و مواد قوی تری نسبت به لاک معمولی استفاده شده است اما مدتی طول می کشد تا مواد ژلیش ناخن به طور کامل خشک و تثبیت شود.
  • اگرامکان دارد که دستان شما بعد از ژلیش کردن ناخن ها با مواد شیمیای یا هر ماده قوی دیگری برخوردی طولانی مدت داشته باشد، از دستکش برای محافظت از ژلیش ناخن خود استفاده کنید. استفاده از دستکش باعث جلوگیری از تماس ناخن ها با ماده شیمیای و قوی می شود.
  • آبرسانی، تقویت و مرطوب کردن دست ها و کوتیکول ناخن بخش مهمی از روتین مراقبتی بعد از ژلیش ناخن است. کوتیکول ناخن باعث رشد ناخن ها می شود، پس مراقبت و تقویت کوتیکول ها به حفظ سلامتی ناخن ها کمک می کند. استفاده از روغن کوتیکول سایت فروشگاهی معتبر باعث از بین رفتن خشکی و شکنندگی ناخن ها می شود.
  • بعد از ژلیش ناخن ها حتما ناخن های خود را به طور دوره ای بررسی کنید، تا از سلامت آن ها مطمئن شوید. پس از ژلیش کردن ناخن ها امکان دارد ناخن به صورت تصادفی دچار شکستگی یا آسیب شود. شکستگی یا هر نوع آسیب به ناخن می تواند منجر به عفونت باکتریایی شود، پس حتما به ناخن کاری با تجربه مراجعه کنید تا ناخن ها را به طور کامل و تخصصی بررسی کند.
  • حتما بعد از زدن هر لایه بیس کات، لاک ژل و تاپ کات لبه آزاد ناخن را با قلم ببندید. این به معنای رنگ آمیزی انتهای ناخن بعد از هر بار ژل زدن روی سطح ناخن است که تاثیر بسزایی در بلند نشدن ژلیش ناخن دارد.
  • هیچ وقت از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. این کار باعث می شود که ژلیش ناخن لب پر یا دچار شکستگی شود.
  • برای دوام و ماندگاری بیشتر ژلیش ناخن می توانید در حین انجام کارهای خانه و باغبانی هم از دستکش های مخصوص استفاده کنید.
  • برای ریموو ژلیش ناخن به هیچ عنوان از اجسام نوک تیز استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به صدف ناخن می شود. اگر علاقه دارید خودتان ریموو ژلیش ناخن را انجام دهید، می توانید از محصول ریموور ناخن که در سایت فروشگاهی معتبر با قیمت و کیفیتی مناسب موجود است استفاده کنید.
  • لاک ژل را به صورت لایه های نازک روی ناخن بزنید. ضخامت زیاد باعث خشک نشدن لایه زیرین و چروک شدن ژلیش می شود. برای ضخیم نشدن ژلیش ناخن هر لایه را نازک بزنید و سپس ناخن ها را داخل دستگاه یووی ال ای دی خشک کنید.
  • برای افزایش کیفیت و از بین رفتن چسبندگی یا آلودگی های بعد از ژلیش ناخن می توانید پدی را آغشته به کلینزر کرده و روی سطح ناخن بکشید. محلول کلینزر برای از بین رفتن چسبندگی و نوچی لاک ژل هم کاربرد دارد.

جمع بندی

تکنیک ژلیش ناخن یکی از متداول ترین روش ها برای زیبایی ناخن است. اما اگر ژلیش ناخن ها بدون تجربه کافی و یا استفاده از ابزار نامناسب انجام شود جدای از ظاهر ناخوشایند، عوارض زیادی برای ناخن ها دارد. امیدوارم مطالبی که در این سایت عنوان شده برای شما مفید بوده باشد.

دکمه بازگشت به بالا