روش نصب صحیح سایبان استخر

در این مقاله درباره نصب توری سایبان برقی استخر صحبت می‌شود. توری شید از جنس پلی اتیلن است و برای ایجاد سایه روی گلخانه، پارکینگ و باغچه استفاده می‌شود.انتخاب جای درست و نصب   به صورت صحیح یکی از کارهایی است که نیاز به آموزش های خاص خود را دارد. چرا که اگر در جای درست نصب نشود و نحوه انجام آن اشتباه باشد، کارایی لازم را جهت سایه انداختن به محل مورد نظرتان ندارد. اگر می خواهید در مورد طریقه نصب شید گلخانه اطلاعاتی در دست داشته باشید این مقاله از  را مطالعه کنید.

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

نکات مهم در نصب توری سایبان و شید گلخانه

توری سبز سایبان یا شید گلخانه یکی از محصولات پر کاربرد برای جلوگیری از تابش شدید و مستقیم آفتاب به گل ها و گیاهان و محصولات کشاورزی است. البته می توان از آن ها به عنوان و  استفاده کرد. پس از انتخاب و خرید این شیدها باید به دنبال روش نصب صحیح و درست برای آن ها باشید.اگر نمی خواهید این کار را به یک نصاب حرفه ای در این زمینه واگذار کنید باید خودتان مطالعه کافی در این زمینه کسب کنید. به همین منظور ابتدا نکاتی را بیان می کنیم که لازم است هنگام آموزش نحوه نصب شید گلخانه، آن ها را در نظر بگیرید:

رنگ و درصد سایه اندازی مناسب خود را انتخاب کنید ابتدا باید هدف و نیاز خود را از نصبید سبز گلخانه مشخص کنید. چرا که علاوه بر تنوع آن ها در رنگ، درصد سایه اندازی آن ها نیز متفاوت است. نمونه 90 درصد آن ها بیشترین میزان سایه اندازی را دارند. نصب شیدهای گلخانه با درصد متوسط و رنگ سبز برای گلخانه ها و حفاظت از محصولات کشاورزی استفاده می شود. از نمونه های درصد بالای آن و رنگ های سفید نیز می توان به جای سایبان های پارکینگ استفاده کرد.

The correct way to install a pool canopy

نمونه پارچه توری سایبان

جای نصب توری سایبان را به طور دقیق مشخص کنید قبل از اینکه تصمیم به خرید و نصب توری سایبان بگیرید باید جای مناسب آن، متراژ مورد نیاز از این محصولات و حتی مکان وصل کردن آن ها را انتخاب کنید. چرا که در برخی از موارد لازم است این توری ها را دولایه استفاده کنید. بنابراین نیاز است برای ، میزان دو برابر مساحت مکان را در نظر بگیرید. علاوه بر این یکی دیگر از مزایای انتخاب مکان مناسب برای نصب، خرید میزان دقیق متراژ و تخمین زدن تعداد گیره های شید گلخانه است.

نصب توری سایبان باید به صورت شیب دار باشد تولیدکنندگان شید گلخانه و توری سبز سایبان، این محصولات را از پلاستیک ها فشرده و الیاف پلیمری ساخته اند که علاوه بر ظرافت مورد نیاز، استقامت زیاد نیز در برابر رطوبت و آفتاب را نیز دارند. اما استحکام آن ها دلیل بر این نمی شود که از آن‌ها مراقبت لازم نکنید.

به همین منظور نصب توری سایبان باید به گونه ای باشد که شیب دار باشند و از قرار دادن آن ها هم سطح زمین خودداری شود. چرا که با بارش باران و برف، قطرات آب روی آن ها می ماند. همین ماندگاری باعث پوسیدگی بیشتر می شود. هنگام تابش نور آفتاب نیز، چنانچه اگر اشعه ها زاویه دار باشند آسیب کمتری به الیاف این شیدهای گلخانه می زند.

انواع سایبان پارکینگ از نظر شکل

سقف سایبان پارکینگ در طرح‌های متفاوتی ساخته می‌شود، در اینجا برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سایبان پارکینگ خودرو ساده

این نوع سایبان‌ها سقفی مسطح و ساده دارند. سازه آنها بسیار ساده و مبتدی تولید شده و دارای پایه اضافه در دو طرف هستند.

سایبان  چتری

سایبان در این نوع به شکل چتر، خیمه، مخروط و یا هرمی هستند. و معمولا پوشش آنها پارچه می باشد.

سایبان پارکینگ قوسی

سایبان قوسی شکل، خمیده یا کمانی هم از انواع طرح‌های سایبان پارکینگ است. درجه قوس و خمیدگی سایبان، شکل‌های متفاوتی خلق می‌کند.

سایبان های قوسی در مجموعه ما به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

سایبان پارکینگ خودرو مدل فراز

این نوع سایبان خودرو به صورت قوس یک طرفه طراحی و تولید می گردد. مزیت این نوع سایبان نصب راحت و سریع آن بر روی دیوار بوده و از طرفی پوشش آن از نوع UPVC می باشد که سایه ای خنک داشته و دارای طول عمر مفید بالا می باشد. سایبان خودرو فراز بدون پایه در جلوی سایبان بوده و هیچ مزاحمتی برای تردد خودرو و افراد به وجود نمی آورد.

سایبان پارکینگ خودرو مدل تاراز

برای فضا هایی که نیاز به پارک خودرو بیش از یک عدد بوده و از طرفی زیبایی و جذابیت فضا برایمان اهمیت دارد از سایبان پارکینگ خودرو تاراز می توان استفاده کرد. این سایبان دارای دهانه های 5 متری بوده و به راحتی دو خودرو در هر دهانه سایبان پارک میگردد.

سایبان پارکینگ مدل باران

اگر به دنبال سایبان با ظاهر شیک، خاص و زیبا باشیم بهتر است این نوع سایبان را انتخاب کنیم. در  سایبان باران با دو قوس چپ و راست و متفاوت و طراحی زیبا در کنار ایجاد محیط امن برای خودرو جلوه بهتری به فضای حیاط و ویلا می دهد. پوشش این سایبان از نوع یو پی وی سی می باشد.

سایبان سه گوشی

همان طور که در شکل می‌بینید، سایبان در این نوع به شکل مثلث می‌باشد.

سایبان موجی شکل

این نوع سایبان‌ها به گونه‌ای موجی شکل طراحی شده‌اند و در پارکینگ‌های بزرگ، نمای زیباتری به محیط می‌بخشند.

سایبان دوطرفه

این سایبان‌ها حداقل برای پناه دادن به دو خودرو گنجایش دارد.

انواع سایبان پارکینگ از نظر قابلیت تحرک

سایبان پارکینگ خودرو یا ثابت هستند یا پیش ساخته و قابل جمع آوری و نصب در محل دیگر و  یا متحرک و تاشو.

سایبان ثابت

سایبان‌های ثابت قابلیت حرکت و جمع شدن و نصب مجدد را ندارند و هیچگاه تغییر حالتی نمی‌دهند.

سایبان پیش ساخته

سایبان پیش ساخته قابلیت نصب و بازشدن به دفعات را داشته و دارای عمر مفید طولانی، زیبایی و همچنین همراه با امنیت کامل است.

سایبان جمع شونده (سایبان متحرک)

سایبان‌های متحرک باز و جمع می‌شوند، این نوع سایبان‌ها برقی یا مکانیکی هستند. سایبان‌های متحرک برقی توسط موتور و ریموت و سایبان‌های متحرک مکانیک توسط ابزارهای مکانیکی قابل کنترل می‌باشند. پوشش این سایبان ها از پارچه های برزنتی می باشد.

انواع سایبان پارکینگ از نظر نحوه اتصال

سایبان‌های پارکینگ دارای اسکلت و سقف یا سایبان می‌باشند. می‌توان انواع سایبان پارکینگ را بر اساس اسکلتشان دسته‌بندی کرد.

سایبان خودرو متصل به زمین:

برخی از سایبان‌های پارکینگ مانند سایبان پارکینگ باران و سایبان پارکینگ تاراز هستند. یعنی توسط پایه‌هایشان به زمین متصل هستند.

سایبان نصب شده به دیوار:

سایبان‌هایی هم هستند که به دیوار نصب می‌شوند، مانند سایبان فراز. این سایبان‌ها بیشتر در خانه‌ها وجود دارند.

سایبان متصل به زمین و دیوار

این نوع سایبان ها که تقریبا منسوخ شده اند از یک طرف به دیوار از یک طرف توسط پایه‌ها به زمین متصل شده اند و از طرف مقابل به دیوار نصب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا