کم درد ترین دستگاه لیزر

میزان درد لیزر؛ کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد؟

احتمالاً مثل بیشتر افراد با شنیدن عبارت لیزر موهای زائد بدن، اولین مسئله ای که به ذهن شما خطور نموده است، این باشد میزان درد لیزر چه قدر است؟ اگرچه از بین همه ی راه های رفع موهای زائد بدن، لیزر محبوب ترین، کم دردترین و ماندگارترین است؛ اما باز هم در هنگام لیزر کردن متوجه درد و سوزش پوست می شوید. اما انتخاب شیوه و دستگاه مناسب می تواند درد لیزر را به میزان زیادی کم کند و شما را کاملا از نگرانی در آورد. پس با ما همراه بمانید تا متوجه شوید که بهترين دكتر پوست؛ کدام راه و دستگاه لیزر را با توجه به نوع پوستتان انتخاب می نماید.

دستگاه لیزر

آیا درد لیزر طبیعی است؟

اول از همه باید بررسی کرد که آیا اصلا دردی که در دوران لیزر حس می کنیم، طبیعی است یا خیر؟

دستگاه های رفع موهای زائد بدن که با لیزر کار می کنند، انرژی گرمایی بالایی را استفاده می کنند. پس طبیعی است که زمان برخورد لیزر به پوست شما، کمی احساس درد و سوزش در ناحیه و بافت های قسمت لیزر شده خواهید کرد. پس این درد کاملا طبیعی خواهد بود.

میزان درد لیزر

اجازه دهید این باور نادرست در ذهن شما شکل بگیرد که هر چه یک دستگاه و شیوه ی لیزر آن موثرتر باشد، پس درد بیشتری نیز متوجه پوست شما می گردد؛ چرا که امروزه با پیشرفت و استقبال از لیزر موهای زائد بدن، دستگاه هایی روی کار آمدند که در کنار اثر بخشی بالایی که دارند درد بسیار کمی را نیز متوجه شما می نمایند. این بدین علت است که این دستگاه ها دارای طول موج مناسب در کنار ژل خنک کننده است.

از سمت دیگر طول موج یک دستگاه رابطه مستقیمی با نفوذپذیری آن بر روی پوست می گذارد، اما به منظور رفع موهای زائد بدن نیازی به نفوذ بالا بر روی پوست نخواهد بود. پس اگر دستگاهی درد بیشتر ایجاد کرد، صرفا بدین علت است که به لایه های بیشتری از پوست شما نفوذ کرده و این می تواند به پوست آسیب وارد کرده و نتایج عکس بر روی زیبایی شما بگذارد.

عوامل تاثیرگذار در میزان درد لیزر

عوامل زیادی در مقدار دردی که شما در زمان لیزر کردن احساس می کنید اثرگذار است. از جمله این عوامل می توان به پوست ناحیه ی هدف اشاره کرد. به عنوان مثال درد لیزر ناحیه بیکینی بیشتر از درد ساق پا است. حتی جنسیت نیز می تواند عاملی برای ایجاد دردی که احساس می کنید، باشد. از آن جایی که بانوان پوست ظریف تری دارند در مقابل مردان درد بیشتری احساس می کنند. اما از همه مهمتر شیوه و دستگاه لیزر بر روی میزان درد و سوزش وارد شده به پوست نقش دارد.

کم دردترین دستگاه‌های لیزر کدامند؟

اگر شما هم می‌خواهید موهای زائد بدن خود را لیزر کنید ممکن است نگران باشید که نکند اپراتور از دستگاه مرغوبی استفاده نکند و عمل لیزر با درد همراه یاشد. در ادامه به بررسی کم درد ترین دستگاه‌های لیزر جهان می‌پردازیم.

دستگاه لیزر الکس کندلا

دستگاه لیزر الکس کندلا همانند دستگاه لیزر سایناشور محبوبیت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر دارد. از دلایل محبوبیت این دستگاه می‌توان به سرعت، ایمنی و اثربخشی آن اشاره کرد. در این دستگاه از پالس انرژی نور مادون قرمز که به سطح پوست نفوذ می کند، استفاده می شود و به تدریج فولیکول های زیر پوست را گرم می کند تا توانایی رشد دادن موهای جدید را از دست بدهد. گرما رنگدانه پروتئین ملانین را که باعث ایجاد رنگ مو میشود، از بین می‌برد.

دستگاه لیزر الکساندرایت دوئتو

دستگاه لیزر الکساندرایت دئوتو از جمله کم دردترین دستگاه‌های لیزر دنیا محسوب می‌شود که با سه طول موج تولید شده است و برای اکثر پوست‌ها؛ از خیلی روشن گرفته تا خیلی تیره مناسب استفاده است. لیزر duetto با ایجاد طول موج‌های مختلف مانند اندیاگ، الکس و همچنین ترکیبی از این دو کار پاک‌سازی پوست را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

دستگاه خنک‌کننده چگونه باعث کاهش درد لیزر خواهدشد؟

به دنبال کم دردترین دستگاه لیزر دنیا هستید؟  دستگاه Cryo 6 زیمر ، آخرین نسل خنک کننده‌ها برای کاهش درد است که توسط این شرکت آلمانی تولید شده است. این دستگاه باعث می‌شود تا در حین انجام کار سطح پوست بسیار خنک شود و از این روش برای کاهش درد بیمار استفاده می‌کنند. به این صورت که هوای محیط را دریافت می‌کند و تا منفی سی درجه خنک می‌کند و توسط یک لوله خرطومی به موضع لیزر هدایت می‌کند و می‌تواند تا منفی بیست درجه، دمای پوست را کاهش بدهد. به این صورت که تمام گرمای ناشی از لیزر که باعث ایجاد درد می‌شود را خنثی کرده وشما هنگام لیزر کردن دردی را احساس نمی‌کنید.

اهمیت دستگاه خنک کننده برای سایر دستگاه‌ها

یک نکته بسیار قابل توجه: این دستگاه ( کولینگ زیمر آلمان ) به حدی قوی است که دستگاه‌هایی مانند کندلا، که از کپسول‌های بزرگی برای خنک کردن استفاده می‌کنند هم، به دلیل درد زیادی که بیماران تجربه کرده‌اند، دستگاه خنک کننده ساخت کمپانی زیمر آلمان را به دستگاه خود اضافه کرده‌اند. ممکن است کلینیک‌هایی که مجهز به دستگاه خنک کننده باشند نیز، ادعای داشتن کم دردترین دستگاه لیزر جهان را بکنند.

کولینگ اختصاصی برای کم دردترین دستگاه لیزر

در کلینیک دکتر رابط از آخرین تکنولوژی لیزر موهای زائد ۲۰۲۲ استفاده می‌شود، دستگاه لیزر دوئتو ۲۰۲۲ ساخت کمپانی کوانتا سیستم ایتالیا می‌باشد. کمپانی کوانتا سیستم ایتالیا با همکاری زیمر آلمان، دستگاه کولینگ را مختص دستگاه دوئتو طراحی کرده است.  یعنی دستگاه کولینگ مختص رفع موهای زائد طراحی شده است، بنابراین مسائل فنی دستگاه دوئتو همخوانی کامل را با آن دارد و به همین دلیل تا حد زیادی کمترین درد را تجربه خواهیدکرد.

بیشترین درد لیزر در کدام نواحی بدن است؟

معمولا لیزر بیکینی مقداری درد بیشتری نسبت به سایر نواحی بدن دارد،‌ به دلیل پوست نازک و البته تراکم بیشتر موهای زائد، وجود درد بیشتر، طبیعی‌تر است. لیزر زیربغل معمولا بدون درد است، ممکن است در زمان لیزر صورت، در نواحی پشت لب و نیز روی گونه‌ها درد خفیفی را احساس کنید. در کل با مراجعه به یک مرکز لیزر مو حرفه‌ای و استفاده از کم دردترین دستگاه‌های لیزر دنیا ، دردی را در این نواحی نیز احساس نخواهید کرد.

باورهای غلط درباره درد لیزر و میزان اثربخشی آن

در ادامه توضیح درباره اینکه کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد، به یک‌سری باورهای اشتباه این حوزه می‌رسیم. عده‌ای به‌غلط تصور می‌کنند که کاهش رشد موهای زائد با درد ناشی از لیزر مرتبط است! یعنی هرچقدر که درد لیزر موهای زائد بیشتر باشد، نتیجه خوبی در پایان کار حاصل خواهد شد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه‌های لیزر کم‌درد و با اثربخشی بسیار بالا در بازار وجود دارند. اگر یک دستگاه لیزر موی زائد درد فراوانی را ایجاد می‌کند، به‌دلیل نفوذ به بخش‌های عمیق‌تر پوست است که باعث نتیجه معکوس روی سلامتی پوست شما می‌شود.

درد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را چگونه کاهش دهیم؟

سوزش بعد لیزر در ناحیه بیکینی بسیار رایج و طبیعی است و به جنسیت افراد، نوع پوست و آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. کلیه لیزرهای معرفی‌شده در این مقاله، کم‌ترین حد درد را ایجاد می‌کنند؛ اما ممکن است همین میزان از سوزش نیز برای برخی افراد قابل‌تحمل نباشد. پیشنهاد ما این است که پیش از مراجعه برای حذف موهای زائد، از کرم‌های بی‌حسی در نواحی موردنظرتان استفاده کنید. شیو کردن موها پیش از جلسات لیزر نیز باعث کمتر شدن انتقال گرما و درد خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا