کاربرد کنتاکتور

کنتاکتورها یکی از پرکاربردترین دستگاه های الکترونیکی در سیستم های برق و برق صنعتی هستند و با ولتاژها و جریان های مختلف در بازار موجود می باشند. کنتاکتورها اغلب به عنوان وسایل کلیدزنی برای روشن یا خاموش کردن مدارهای الکتریکی استفاده می شوند. با توجه به نقش مهم این نوع تجهیزات ساده در مدارهای قدرت، این مقاله توضیح می دهد که کنتاکتور چیست. و بیایید در مورد کاربرد آن بیشتر بدانیم. برای خرید قطعات صنعتی با ما همراه باشید.

صنعت

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یکی از پرکاربردترین قطعات و قطعات الکتریکی است که به نوعی کلید الکترومغناطیسی متصل می شود. همچنین از این قطعه برای قطع و وصل مدارهای پر قدرت از طریق سنسورهای مغناطیسی استفاده می شود. البته با استفاده از کنتاکتورها می توان مدار را از راه دور کنترل کرد. تمامی کنتاکتورها دارای سه قسمت اصلی تیغه، کویل و فریم عایق هستند که در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود می باشد.

کنتاکتور برای چیست؟

کنتاکتور چیست؟ لطفا توجه داشته باشید که کنتاکتورهایی در اندازه ها و ابعاد مختلف برای کنترل وسایل الکتریکی مختلف از جمله مدارهای روشنایی، موتورهای الکتریکی، بخاری های برقی، بانک های خازنی و سایر وسایل الکتریکی استفاده می شوند.

انواع پیمانکاران را بشناسید

کانکتورها در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی انواع کانکتورها می پردازیم.

کنتاکتور تیغه چاقو: این نوع کنتاکتور یکی از قدیمی ترین انواعی است که برای روشن و خاموش کردن دستی موتورهای الکتریکی استفاده می شود. این کنتاکتور از یک تیغه فلزی با یک اهرم تشکیل شده است. البته این کنتاکت های تیغه چاقو عمر بسیار کوتاهی دارند و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصال دستی: کانکتورهای دستی برای واحدهای کوچک استفاده می شوند و اپراتور باید آنها را به صورت دستی روشن و خاموش کند. فروش خط تولید دست دوم

کنتاکتور مغناطیسی: در عین حال کنتاکتور مغناطیسی رایج ترین نوع کنتاکتور است که نسبت به مدل های دیگر پیشرفته تر عمل می کند. بنابراین هنگام استفاده از آن نیازی به دخالت انسان نیست و می توان آن را از راه دور کنترل کرد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های کنتاکتور مغناطیسی ایمنی و کارایی آن می باشد.

بهترین کنتاکتور چه ویژگی هایی دارد؟

در این بخش از مقاله، کنتاکتور چیست؟ بهتر است با بهترین قطعات کنتاکتور آشنا باشید. بنابراین هنگام تهیه یک کنتاکتور خوب ابتدا نوع الکل را مشخص کنید و سپس به توان، جریان، ولتاژ و ضریب توان باری که کنتاکتور به آن متصل است توجه کنید. علاوه بر این، کنتاکتور باید جریان هجومی، جریان ثابت و جریان اتصال کوتاه موقت را تحمل کند.

مهمترین مزایای کنتاکتور چیست؟

کنتاکتورها نسبت به کلیدهای دستی مزایای زیادی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

قابلیت خاموش و روشن شدن چندین بار را دارد

شما می توانید مدارهای الکتریکی مصرف کننده را از راه دور کنترل کنید.

ظرفیت حمل و ایمنی بالایی دارد.

سرعت عملکرد بالایی در قطع و وصل دکمه با نگه داشتن کمی دارد.

عمر مفید ماشینی دارد و فراتر از یک کلید عمومی است.

امکان خودکارسازی مدار فرمان با کنتاکت ها وجود دارد.

کنتاکتورها را می توان به PLC متصل کرد.

دکمه بازگشت به بالا