خانواده و جامعهکسب و کار استانها

افزایش فالوور اینستاگرام با روش عملی و واقعی

برای اینکه بتوانیم فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم باید اصول اصلی را یاد بگیریم.

شاید برخی از این اصول به نظر ساده و پیش پا افتاده باشد، اما به شدت در اعتبار پیج شما و افزایش خرید پنل فالوور موثر است.

از پروفایل تا تصاویر و ویدیوها گرفته تا هشتگ‌ها، روش‌های لایو و استوری و تبلیغات. همه این اصول را باید رعایت کنید تا بتوانید پیج‌ خود را به آهن‌ربای جذب فالوور تبدیل کنید.

راه‌اندازی و یکی از است.

در ادامه برای شما مخاطب عزیز سایت یک دستورالعمل یا چک لیست آماده کردیم. و با جزییات هر کدام را با یک مثال توضیح می‌دهیم.

پس بیایید شروع کنیم. اول شما را ۷ اصل مهم افزایش فالوور اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

۷ اصل مهم برای افزایش فالوور اینستاگرام

۱- یک پروفایل عالی طراحی کنید.

۲- عکاسی کنید و بهترین ویرایش را انجام دهید.

۳- روی صنایع دستی به یاد ماندنی برند خود را زیر نویس کنید.

۴- از hashtags مربوط به کمبودها و مخاطبان خود استفاده کنید.

۵- مشارکت با سایر کاربران

۶- استوری و live را در اینستاگرام منتشر کنید

۷- کمپین های تبلیغاتی با حساب های مشابه انجام دهید.

حتما می‌دانید که اینستاگرام یک کانال رو به رشد است که افراد و شرکت ها به طور یکسان برند خود را گسترش می دهند.

به ویژه برای کسب و کارها، روشی برای انعطاف پذیری نام تجاری شماست، استخدام کارمندان آینده، نمایش محصول و فرهنگ شرکت شما، لذت بردن مشتریان، و ایجاد کسب و کار جدید.

کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام

اما اینجا یک قرارداد است: به جز مشهور بودن شما، واقعاً سخت است که بدون هیچ کار سختی در اینستاگرام به دنبال یک پیروزی بزرگ بگردیم.

به طور متوسط برای شخص یا کسب و کار، رشد روز افزون نیاز به زمان و توجه روزانه و مداوم دارد.

خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که می‎توانید برای  و افزایش فالوور اینستاگرام حداقل به اندازه ۱۰۰۰ نفربرای حساب کاربری شخصی یا حرفه ای خود در اینستاگرام انجام دهید.

همه چیز درباره این است که بدانید زمان و تلاش خود را کجا سرمایه گذاری کنید.

با سفارشی کردن پروفایل خود، انتخاب مطالب عالی، نوشتن کپی هوشمندانه، استفاده از هشتگ hashtag، و کار با نفوذ کنندگان و طرفداران برای تشویق تعامل.

بیایید ببینیم برای افزایش فالوور اینستاگرام باید از کجا شروع کنیم. و ۱۰۰۰ فالوور اول را چطور جذب کنیم.

از ایجاد یک پروفایل اینستاگرام که فالوور زیاد جذب کند گرفته تا استفاده از رقابت برای درست ماندن در نام تجاری خود.

حالا برویم سراغ دستور العمل اصلی که چطور فالوورهای بیشتری را در اینستاگرام بدست آوریم؟

چک لیست افزایش فالوور اینستاگرام

۱پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید

۲یک تولید کننده محتوا تعیین کنید

۳بر روی مهارت عکاسی و ویرایش تمرکز کنید

۴شروع به پست گذاشتن کنید

۵برخی از مطالب خود را سازماندهی کنید.

۶لذت بخش بنویسید. caption کپشن های ارزشمند بنویسید

۷از hashtag هشتگهای مربوطه استفاده کنید

۸با کاربران دیگر تعامل داشته باشید، از جمله با فالوور های خود

۹با کاربرانی که شبیه به شما هستند تبلیغ متقابل داشته باشید

۱۰برای افزایش فالوور اینستاگرام مسابقه برگزار کنید

۱۱به اشتراک گذاری استوری و  ویدئوی live

۱۲پروفایل خود را برای پیدا کردن و دنبال کردن آسان کنید

۱۳متفاوت باشید

۱۴با عکس حرف بزنید!

۱۵خلاصه گویی!

۱۶فالوور پران نباشید!

۱۷به امید follow back نباشید!

۱۸از تگ کردن های غیر ضروری پرهیز کنید!

۱۹بگذارید دیگران درباره شما بگویند!

۲۰پشت صحنه باز باشید!

۲۱سلفی گرای معتاد نشوید!

۲۲جملات قشنگ و زیبا به صورت عکس بگذارید

۲۳مطالب خنده دار بگذارید

۲۴–  قدرت ویدئو های ۱۵ ثانیه ای!

۲۵از Hyperlapse ها استفاده کنید

۲۶پنجشنبه ها مهم است.

۲۷قدرت Hashtag ها را فراموش نکنید

آماده هستید شروع کنیم؟

۱ پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید

برای افزایش فالوور اینستاگرام، قبل از هر کاری، پروفایل اینستاگرام خود را سفارشی سازی کنید. به فالوورهای بالقوه خود بگوئید که چه کسی هستید. و دلیلی به آنها بدهید تا شما را دنبال کنند. چطور؟ از اینجا شروع کنید که به آنها اطمینان دهید که نام کاربری شما قابل تشخیص و قابل جستجو است. مانند نام کسب و کار شما.

اگر نام کسب و کار شما قبلاً گرفته شده است، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان بخش اول نام کاربری خود حفظ کنید تا وقتی که مردم به دنبال کسب و کار شما هستند بیشتر به شما نزدیک شوند.

توجه: مطمئن شوید که نام کسب و کار خود را به طور کامل به فیلد نام در بخش گزینه ها اضافه کنید.

دکمه های دندانه دار در ios  و سه نقطه در اندروید. این زیر تصویر پروفایل شما و زیر  username شما در جستجو ظاهر خواهد شد. بعد مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است.

برای ایجاد نمایه عمومی، اینستاگرام را باز کنید، گزینه ها (Options) را باز کنید، و مطمئن شوید که حساب خصوصی (Private Account) خاموش است.

برای افزایش فالوور اینستاگرام یک تصویر پروفایل انتخاب کنید که برند شما در سایر شبکه های اجتماعی نیز باشد مانند لوگوی شرکت خود.

سپس قسمت bio  یا توضیحات مربوط به خود را با اطلاعات مفید و لذت بخش و علمی و آموزنده درباره برند خود پر کنید.

اطلاعاتی مانند این اجازه می دهد تا مردم درباره شما بیشتر بدانند و دلیلی به آنها می دهید که شما را دنبال کنند.

این اطلاعات شامل این می‌شود که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. و اشاره به شخصیت را نیز اضافه کنید.

در اینجا چند نمونه برای الهام بخشی وجود دارد:

  • : “Make a life, not just a living.”
  • : “See the world through our OREO Wonderfilled lens.”
  • : “Crafting, concocting and cold-brewing up a delicious, plant-based future.”
  • : “We make it easy to #MakeMoreHappen”

سپس، یک لینک به bio  خود اضافه کنید تا  اگر مردم  می خواهند به وب سایت شما بروند بتوانند به راحتی به طور مستقیم از اینستاگرام به وب سایت بروند. فضای اختصاص داده شده برای URL  ها خیلی با ارزش است. زیرا این تنها مکان در اینستاگرام است که می توانید یک لینک قابل کلیک جایگذاری کنید، پس از آن عاقلانه استفاده کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام توصیه می‌کنیم که لینک را کوتاه کنید تا بیشتر قابل کلیک باشد. می توانید از سایت Bitly برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

در نهایت، اعلان ها (notifications) را فعال کنید به این ترتیب وقتی مردم عکس های شما را به اشتراک می گذارند یا برای آنها کامنت می گذارند را می توانید ببینید. این به شما اجازه خواهد داد که سریع تر با آنها ارتباط برقرار کنید.

مثل بسیاری از شرکت ها در توییتر. برای فعال کردن اعلان ها، به گزینه ها(Options) بروید و سپس تنظیمات اعلان ها را انتخاب کنید (Push Notification Settings.) و همه (From Everyone) را برای هر دسته ای انتخاب کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام ما توصیه نمی کنیم که حساب اینستاگرام خود را به توییتر و فیس بوک لینک دهید. پس پست های اینستاگرام شما به طور خودکار در حساب های دیگر منتشر می شوند. انواع پست ها متفاوت است.

۲ یک تولید کننده محتوا تعیین کنید

فقط یک یا دو نفر حساب کاربری اینستاگرام شما را مدیریت کنند. در صورت امکان، شخصی را انتخاب کنید که تجربه استفاده از حساب اینستاگرام شخصی را داشته باشد. و مطمئن شوید که همه ویژگی های مفید اینستاگرام را ارائه می دهد.

اگر برای یک سازمان بزرگ کار می کنید، ممکن است اشخاص زیادی را پیدا کنید که می خواهند درباره چیزهایی که پست شده است بگویند. این زمانی است که یک درخواست سازمان یافته یا دستورالعمل مستند در دست است.

این اسناد باید به مردم اطلاع دهد که چگونه پستی را در حساب اینستاگرام شما درخواست کنند، وقتی که می خواهند روی پست ارزش گذاری کنند و چرا باید این کار را انجام دهند.

۳ مهارت عکاسی و ویرایش عکس

برای افزایش فالوور اینستاگرام، کیفیت پست مهم است. خیلی زیاد. فالوورهای توییتر ممکن است چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام خیلی چیز بدی است و قابل قبول نیست.

این به این معنی نیست که حتماً باید دوره های عکاسی را بگذرانید تا عکس های اینستاگرام خوبی داشته باشید. و به این معنی نیست که هفته ها قبل از شروع کار باید تمرین سخت داشته باشید. اما باید با نکات اساسی عکاسی و برنامه های ویرایش عکس  آشنا باشید.

مهارت های عکاسی یاد بگیرید

از آنجائیکه اینستاگرام یک برنامه موبایل است، احتمالاً بیشتر عکس‌هایی که پست می گذارید با تلفن همراه خود گرفته اید. فقط اینطور نیست، اما انتظار می رود که اینطور باشد.

در حالی که برخی از برند ها از عکس های حرفه ای برای عکس اینستاگرام خود استفاده می کنند، اکثراً از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و به هر حال اینستاگرام به معنی واقعی کلمه همین لقب را دارد.

اینجا نکات برجسته و مهمی وجود دارد:

در یک زمان روی یک موضوع تمرکز کنید.

فضای منفی را در آغوش بگیرید.

دیدگاه های جالب را پیدا کنید.

تقارن را جستجو کنید.

جزئیات کوچک را ضبط کنید.

فالوور های خود را خوشحال کنید.

مهارت های ویرایش عکس

اینستاگرام برخی قابلیت های ویرایش اولیه عکس را دارد، اما اغلب اوقات آنها برای ایجاد یک تصویر واقعاً عالی نیستند. بسیاری از عکس  ها  را قبل از اینکه برای بار اول در اینستاگرام باز کنید باید با یک یا دو برنامه ویرایش عکس باز کنید و آنها را ویرایش کنید.

۴ شروع به پست گذاشتن

وقتی که پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کردید، کسی را داشته باشید که آنها را اداره کند. و چیزهایی را یا دو چیز را درباره عکاسی و ویرایش عکس بدانید، الان زمان شروع پست گذاشتن است.

ایده خوبی است که تعداد زیادی پست های عالی داشته باشید، شاید ۱۵ عدد یا بیشتر، تا قبل از اینکه شروع کنید که واقعاً مردم را جذب کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام، وقتی مردم پروفایل شما را می بینند، بهتر است تعداد زیادی از عکس های شما را  ببینند که کل صفحه را پوشانده است.

به جای اینکه تعداد انگشت شماری ببینند، به این ترتیب آنها با خبر می شوند که به طور مرتب مطلب می‌نویسید.

برای شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، ابتدا قالب های محتوایی رسانه های اجتماعی را دانلود کنید و شروع به برنامه ریزی پست های اینستاگرام خود کنید. با گذشت زمان، میخواهید که عکس ها را با تاریخی که دارند دسته بندی کنید و کنار هم بگذارید، مانند آخر هفته یا وقتی که به تعطیلات می روید.

وقتی برای برنامه های پست گذاشتن شروع به برنامه ریزی می کنید شخصیت های بازار هدف خود را در ذهن داشته باشید، می توانید به طور چشمگیر زمان و فرکانس پست گذاری خود را تغییر دهید.

مخصوصاً اگر مخاطبان خود را در منطقه زمانی متفاوت هدف قرار می دهید. می‌توانید از قالب های رایگان استفاده کنید.

برنامه خود را برای مخاطبان خاص خود که ممکن است زمان بر باشد و آزمودن نیاز داشته باشد بهینه سازی کنید.

طبق تحقیقاتی که داشته‌ایم بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام دوشنبه و پنج‌شنبه است. اگر در فکر افزایش فالوور اینستاگرام هستید، در هر ساعتی به جز زمان ۳ تا ۴ بعد از ظهر پست بگذارید.

منطقه ای را در نظر بگیرید که بازار هدف شما را تشکیل می دهند. و نتایج را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه نهایی برسید. برای مخاطبان خارج از کشور فقط جاهایی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما در آن منطقه حضور دارند و استفاده می کنند.

با این حال، به این دلیل که اینستاگرام عمدتاً برنامه ای است که روی دستگاههای موبایل استفاده می شود، کاربران تمایل دارند که در هر زمانی استفاده کنند.

اگر چه بسیاری از کاربران در طول روزهای کاری در ساعاتی که کار نمی‌کنند، با محتواهای اینستاگرام مشغول هستند.

برخی از کسب و کارها با پست گذاشتن در ساعات ۰۲:۰۰ صبح یا ۰۵:۰۰ بعد از ظهر و در روزهای چهارشنبه ۰۷:۰۰ بعد از ظهر موفق هستند. شما هم بررسی کنید ببینید چه ساعتی برای مخاطبان شما مناسب است.

۵ برخی از مطالب خود را سازماندهی کنید

اگر چه بهترین گزینه این است که فقط یک نفر یا دو نفر حساب شما را اداره کنند. یک یا دو نفر نمی توانند در هر جایی یک عکس را بگیرند. گستره زیادی از مطالب وجود دارد که می خواهید در اینستاگرام خود پست بگذارید. یک نفر قادر نخواهد بود همه چیز را پیگیری کند.

یک راه حلسیستمی را ایجاد کنید که بتوانید عکس ها و محتواهای اعضای تیم خود را سازماندهی کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی از راه ها ایجاد یک آدرس ایمیل خاص برای کارمندان است تا عکس ها، ویدئو های کوتاه،memes و hyperlapses و چیزهای دیگر خود را ارسال کنند.

فقط مردم را تشویق کنید تا خطوط موضوعی خود را در ایمیل ها قرار دهند طوری که بتوانید از طریق عکس های ارسال شده  راحت تر آنها را مرتب کنید. در حالی که به نظر نمی رسد این راحت ترین راه برای سازماندهی عکس ها باشد، این در واقع ساده ترین کار برای افرادی است که برای شما عکس ارسال می کنند.

می‌توانید ارسال محتوا را برای آنها آسان تر کنید، بدین ترتیب محتوای بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر تیم شما حساب  Box  یا  Dropbox برای به اشتراک گذاری داشته باشند، همچنین می توانید یک پوشه مشترک ایجاد کنید که مردم بتوانند به طور خودکار عکس ها و ویدئوهای خود را در آنجا بگذارند. این کار باعث می شود تا گام های بیشتری را در جهت ارسال محتوا بردارید، و نه اینکه هر کسی که برنامه داشت از تلفن خود آنها را دانلود کند.

۶ لذتبخش بنویسید

کپشن‌های ارزشمند به اشتراک بگذارید.

عکس ها و ویدئوها ممکن است مهم ترین بخش پست های اینستاگرام شما باشند. اما caption کپشن‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام شما هستند. آنها بخش مهمی از  پست شما هستند مثل بستنی روی کیک.

اگر به طور مستمر caption کپشن‌های عالی بنویسید می توانید بخش انسانی برند خود را شگفت انگیز کنید، فالوورهای زیادی را جذب کنید.  محتوای خود را قابل اشتراک گذاری کنید. در نتیجه به شما اجازه می دهد که بیشتردر معرض دید قرار بگیرید.

کپشن‌های خود را با نام افراد مشهور یا برندها ترکیب کنید. این یک راه عالی برای ارتباط و احساس نزدیکی با نام تجاری فالوورها و یکی از راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام شماست.

راه دیگر برای افزایش قابلیت اشتراک گذاری caption شما، تشویق فالوورها برای اینکه سئوال بپرسند یا تماس تلفنی در caption عکس شما داشته باشند، می باشد. برای مثال، ممکن است بگوئید،” اگر این مطلب جالب بود دو بار ضربه بزنید (double-tap)”  ” یا داستان خود را در کامنت به اشتراک بگذارید”.

۷ هشتگهای مرتبط

یکی از بهترین راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده درست از هشتگ‌هاست. در اینستاگرام، یک hashtag با مکالمات کاربران مختلف ارتباط دارد که در حال حاضر به یک جریان واحد متصل نیست. اگر از hashtag های مربوطه استفاده کنید، پست های شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می گیرد تا اینکه مردم شما را دنبال کنند یا درباره برند شما اطلاع داشته باشند.

کلید استفاده از هشتگ ها به طور موثر این است که آنها را به صورت هوشمندانه و به ندرت استفاده کنید.

سعی کنید تعداد هشتگ های هر کپشن را به سه بخش محدود کنید. به طور مشابه، از hashtag هایی مانند این استفاده نکنید: “like for like” ، like #like4like or #like4likes . این تکنیک خیلی شلخته و کثیف است که عده ای از فالوورها شما را ترک خواهند کرد.

برای پیدا کردن هشتگ هایی که مخاطبان شما ممکن است استفاده کنند، کمی روی هشتگ های مربوطه روی صنعت و کمبودهایی که در آن صنعت هست،  تحقیق کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار تحقیق در خود برنامه اینستاگرام، تب “explore” به معنی کشف کردن است.

هنگامی که برای یک هشتگ جستجو می کنید، یک لیست از هشتگ های مرتبط در بالای صفحه شما نشان داده خواهد شد. برای مثال، وقتی من در اینستاگرام #دیجیتال_مارکتینگ را جستجو می کنم، هشتگ های مربوطه مانند #ترفندهای_دیجیتال_مارکتینگ  #اینترنت_مارکتینگ و … را هم به من نشان می‌دهد.

اگر فالوورهای کمی دارید، برای افزایش فالوور اینستاگرام حتما هشتگ های مناسب خود را ایجاد کنید. مانند نام شرکت یا یک شعار که برای بیشتر عکس های شما اضافه شود. این یک راه عالی برای ساختن برند شما روی پلت فرم و ساختن یک حضور منسجم است.

۸ تعامل با کاربران دیگر و فالوورهای شما

اینستاگرام یک جامعه گسترده است. و یک راه عالی برای ورود به این جامعه پیدا کردن افرادی است که تصاویر مورد علاقه شما را ارسال می کنند.

حساب های آنها را دنبال کرده و با محتوای آنها ارتباط برقرار می کنید. این طبیعی‌ترین راه برای جلب توجه دیگران و افزایش فالوور اینستاگرام است.

از محتوای دیگران الهام می گیرید. اما کپی نکنید.

این دو چیز برای شماست:

اولاً، آنها وقتی اعلان دریافت می کنند که شما آنها را دنبال کنید، آنها ممکن است حساب شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا شما را دنبال کنند یا نه. (به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه به دیگران دسترسی داشته باشید چند محتوای عالی ایجاد کنید.)

دوماً، این به این معنی است که شما پست های اخیر آنها را در feed خود می بینید. پس اگر شما انتخاب کنید می توانید پست های آنها را لایک کنید و با آنها وارد ارتباط شوید. همانطور که فالوور های خود را افزایش می‌دهید، فالوورهای خود را نگه دارید. و با پاسخ دادن به کامنت های آنها قدردانی خود را نشان دهید، و حتی آنها را دنبال کنید و با پست های آنها ارتباط برقرار کنید.

۹ تبلیغات متقابل داشته باشید

هنگامی که یک رابطه پایدار با برخی از افرادی که پشت این حساب قرار دارند برقرار می کنید که مخاطبان مشابه شما را دارند، ممکن است بخواهید روی حساب های دیگران برخی همکاری های تبلیغاتی را داشته باشید.

برای اینکه طبیعی‌تر شود و کمتر اسپم شود می توانید این محتویات متقابل را بهتر درست کنید — مخصوصاً کپشن ها — .

همچنین کمک می کند تا برای فالورهای شما شگفت انگیز باشد و فالوور همیشگی شما باشد.

نمونه ای از تبلیغ متقابل وبلاگ نویس غذا () و یک عکاس() را بینید که با حساب‌های دیگران در یک زمان تبلیغ متقابل داشته اند.

۱۰ برگزاری مسابقه برای افزایش فالوور در اینستاگرام

برگزاری مسابقه، یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام و گسترش دسترسی شما است.

یک عکس یا یک پست تبلیغاتی برای یک مسابقه طراحی کنید و سپس از مردم بخواهید به منظور شرکت در مسابقه پیج شما را فالو کنند و یا عکس های شما را  لایک کنند یا کامنت بگذارند.

یک عنصر ( UGC (User-Generated Content به مسابقه اضافه کنید. UGC یعنی تشویق فالوورها به تولید محتوا برای شما.

همچنین، جایی که مردم یک عکس از خودشان پست می گذارند و از یک هشتگ خاص همراه با دنبال کردن حساب شما استفاده می‌کنند.

۱۱ – استوری اینستاگرام و ویدئوی live به اشتراک بگذارید

اینستاگرام همیشه فرصتی را برای پست گذاشتن عکس های زیبا و جذاب ارائه می دهد تا برند خود را نشان دهید.

با این حال، با معرفی استوری های اینستاگرام کوتاه مدت، برند ها می توانند همچنین on-the-fly به اشتراک گذاشته شوند، در behind-the-scenes برای ۲۴ ساعت در جستجو می‌ماند این پلت فرم به برند شما شخصیت بیشتری می‌دهد.

با نگاهی به انفجار محبوبیت Snapchat نشان می دهد که کاربران رسانه های اجتماعی به طور واضح به عکس ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده پاسخ مثبت می دهند.

استوری های اینستاگرام به برند ها اجازه می دهد تا با روش های مختلف با کاربران ارتباط برقرار کنند تا آنها به برند وفادار باشند و درخواست خود را بیان کنند.

استوری های اینستاگرام همینطور که به کاربران اجازه می دهد که ویدئوهای live خود را به اشتراک بگذارند، برای افزایش فالوور اینستاگرام مثل یک بمب انرژی عمل می‌کند.  و این یکی دیگر از فرمت های محتوا که در سایر شبکه های اجتماعی محبوب است.

آیا میدانید چه چیزی در مورد ویدئوهای live  در اینستاگرام منحصر بفرد است؟

وقتی که کاربران فیلم نگاه کردن را متوقف می کنند آنها نا پدید می شوند. این تجربه دو جانبه معتبر به برند ها اجازه می دهد تا چیزهای جزئی را به اشتراک بگذارند. لحظات نایاب با مخاطبان خود برای ترکیب عناصر انسانی در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی که به شدت ویرایش شده و برای استفاده سنتی صیقل داده شده است.

روش های تکمیلی موفقیت در افزایش فالوور اینستاگرام

استمرار در تولید محتوا، شرط موفقیت در افزایش فالوور اینستاگرام

شرط اصلی موفقیت در فضای اینستاگرام این است که به صورت مستمر محتوا تولید و منتشر کنید. اگر در اوایل کارتان خوش‌شانس باشید و عده‌ای شما را دنبال کنند، بهترین راه برای از دست دادنشان فعال نبودن است! در فضای شلوغ اینستاگرام باید سعی کنید در خاطر مخاطبانتان بمانید و برای انجام این کار باید دائما فعال باشید.

زمان مناسب پست گذاشتن را پیدا کنید و سعی کنید پست‌هایتان را در ساعاتی منتشر کنید که کاربران بیشتری فعال هستند. برای این کار می‌توانید از اطلاعاتی که اینستاگرام در بخش insights در اختیارتان قرار می‌دهد کمک بگیرید. این آمار قابل اطمینان‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار دارید تا ساعت درستی را برای انتشار پست انتخاب کنید. به نیز دقت کنید.

علاوه بر آن نتیجه بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد ساعات شلوغ اینستاگرام حوالی ده شب است.  از جمله بررسی سایت :

ایجاد یک تقویم و برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا به شما کمک می‌کند تا قطار محتوایتان روی ریل درستی حرکت کند.

حضور فعال در فضای اینستاگرام، معرفی صفحه به دیگران

در کنار کارهایی که برای محتوای صفحه خود انجام می‌دهید، باید فعالیت‌هایی خارج از صفحه هم داشته باشید تا بیشتر شناخته شوید. امری که دست کم گرفته می‌شود و کمتر به آن پرداخته شده. زیر پست‌هایی که مخاطبانتان دنبال می‌کنند کامنت بگذارید و با دیگران تعامل داشته باشید تا خودتان هم بیشتر دیده شوید.

یکی از بهترین مثال‌های این اتفاق در فضای توییتر افتاد. زمانی که برندهای ایرانی درگیر یک بازی بامزه شدند و این اتفاق با استقبال کابران نیز همراه شد.

فضای اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای دیگران کامنت بگذارید، پست‌های مختلف را لایک کنید تا در نهایت شما هم به واسطه این اقدامات بیشتر دیده شوید.

استفاده درست از هشتگها، رمز موفقیت بسیاری از صفحات و افزایش فالوور ایسنتاگرام

هشتگ‌ها، محتوای شما را برای تمام کسانی که به دنبال آن سبک از محتوا یا کسب و کار شما هستند، قابل دسترس می‌کند. در ادامه چند نکته مهم درباره هشتگ‌ها را مرور می‌کنیم:

ترکیبی از هشتگهای محبوب را در پستهای خود استفاده کنید

هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار و محتوای پست را به صورت ترکیبی استفاده کنید. قبل از استفاده یک هشتگ، آن را سرچ کنید و محبوبیتش را بسنجید. سعی کنید از تمام طیف‌ها هشتگ داشته باشید. هم از هشتگ‌های بسیار محبوب استفاده کنید و هم از هشتگ‌های دقیق‌تر و کوچک‌تری که پست‌های کمتری در آن‌ها منتشر شده.

در کنار این‌ هشتگ‌ها بد نیست که یک هشتگ هم خودتان بسازید و در بعضی از پست‌ها این هشتگ را استفاده کنید تا مخاطبان هم در این هشتگ ایجاد شده پست بگذارند و با شما تعامل بیشتری داشته باشند.

در استفاده از هشتگها زیادهروی نکنید

زیاده‌روی در استفاده از هشتگ‌ها نتیجه‌‌ی عکس خواهد داشت! مخاطبان شما احتمالا حواسشان پرت سیل عظیم هشتگ‌ها در کپشن می‌شود و پیام شما به درستی منتقل نخواهد شد. علاوه بر آن ممکن است اینستاگرام چنین عملی را یک فعالیت ربات‌گونه تشخیص دهد و در نهایت گرفتار جریمه‌ شوید. بین پنج تا ده هشتگ برای هر پست مقدار معقول استفاده از هشتگ‌ها است.

از هشتگهای نامرتبط استفاده نکنید!

بعضی از کاربران برای دیده شدن محتوای خود، هشتگ‌های محبوب اما نامرتبط با پست و صفحه خود را انتخاب می‌کنند. این کار باعث می‌شود کاربرانی که این هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند، با دیدن پست‌های نامرتبط شما آزرده‌خاطر شده و موضوع را به ایسنتاگرام گزارش کنند. در نتیجه باز هم عواقب سختی در انتظار اکانت شما خواهد بود.

در استوریها هم هشتگ بزنید

امکانی که بسیاری از کاربران از آن استفاده کافی نمی‌کنند. شما می‌توانید در استوری‌ها نیز از هشتگ استفاده کنید. این کار به دیده شدن بیشتر محتوای شما کمک می‌کند. بنابراین حتما از این روش استفاده کنید. استوری‌ بخشی است که محتوا به سرعت و با فاصله کم در آن منتشر می‌شود و خیلی وقت‌ها استفاده از هشتگ یا استیکرهایی که به دیده شدن محتوا کمک می‌کنند را فراموش می‌کنیم.

قسمت کپشن، فرمول جادویی رسیدن به بخش اکسپلور در اینستاگرام

اگر چه اینستاگرام یک بستر مبتی به تصویر است، اما قسمت توضیحات پست (کپشن) نقش بزرگی در افزایش تعامل مخاطبان با صفحه شما ایفا می‌کند. هر چه قدر این تعامل، یعنی لایک و کامنت زیر پست‌های شما بیشتر باشد، احتمال حضور شما در قسمت اکسپلور (explore)، بخشی که ایسنتاگرام برای پیدا کردن صفحات جدید طراحی کرده بیشتر است.

در نوشتن کپشن با رعایت چند نکته ساده می‌توانید نتایج بهتری را خلق کنید:

  • کلمات مهم را در شروع کپشن بنویسید– حواس بسیاری از کاربران بعد از خواندن چند خط پرت می‌شود. بنابراین بهتر از مطالب مهم را در همان ابتدا مطرح کنید.
  • سوال بپرسید– سوال بپرسید تا مخاطبان شما رغبت بیشتری برای گذاشتن کامنت زیر پست‌هایتان داشته باشند. گرفتن کامنت‌های بیشتر به محبوب شدن اکانت شما نزد الگورتیم‌های ایسنتاگرام کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • از ایموجیها (شکلک) استفاده کنید– ایموجی‌ها هم به چشم مخاطبان استراحت می‌دهند و هم در تحقیقات بسیاری ثابت شده که به ارتباط عاطفی بیشتر مخاطبان با مطلب شما کمک می‌کنند. بنابراین حتما از آن‌ها استفاده کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی برای جذب سریعتر فالوور

کمک کردن از اینفلوئنسرها برای جذب سریع مخاطبان یکی از روش‌های بسیار مهم برای رشد در بستر ایسنتاگرام است. توصیه می‌شود زمانی به سراغ پرداخت هزینه و تبلیغ در صفحات دیگر بروید که ابتدا نکاتی که تا به الان گفته شده را به خوبی رعایت کنید.

چراکه لازم است در ابتدا هویت خود را بسازید، در تولید و انتشار محتوا منظم بوده و در مجموع همه چیز را برای مدیریت کردن جمعیت بیشتری از مخاطبان فراهم کرده باشید.

برای انجام هرچه بهتر این کار می‌توانید مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را بخوانید و در این مورد بیشتر کسب اطلاعات کنید.

برگزاری مسابقه و کمپین، راه درگیر شدن مخطابان با محتوای شما

فضای اینستاگرام و صفحه خود را خوب شناسایی کنید. موقعیت‌هایی وجود دارند که می‌توانید از مخاطبان درخواست کنید دوست‌های خود را زیر یکی از پست‌های شما تگ کنند. گاهی وقت‌ها ممکن است با یک طراحی دقیق، مخاطبان شما این کار را بدون داشتن هیچگونه چشم‌داشتی انجام دهند. علاوه بر آن می‌توانید مسابقه‌ای طراحی کنید و جایزه‎ای تعیین کنید تا فالوورهای شما انگیزه بیشتری برای انجام این کار داشته باشند.

ایجاد کمپین‌ها و چنین مسابقاتی لزوما نباید در قالب یک پست و درخواست تگ کردن باشد. این کار را در قالب‌های دیگری مثل استوری نیز می‌توانید انجام دهید. در مجموع سعی کنید سرگرم کردن مخاطبان را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق نیز صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید.

چند نکته کوتاه دیگر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

  • سعی کنید با دیگر صفحات فعال در حوزه محتوای خود هم افزایی داشته باشید. دیگران را معرفی کنید تا توسط آن‌ها معرفی شوید.
  • برگزاری جلسات لایو به برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان کمک بسیار زیادی می‌کند. همیشه سعی کنید در کنار مخاطب و پاسخگوی سوالاتش باشید.
  • از قسمت لوکیشن هم برای دیده شدن پست‌های خود استفاده کنید. کاربرانی وجود دارند که از این طریق می‌توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.
  • هیچ وقت سعی در دور زدن الگورتیم‌های باهوش ایسنتاگرام نداشته باشید! بهترین روش برای جذب فالوور در ایسنتاگرام تولید محتوا و صبر داشتن در کنار استمرار و تلاش است!

آیا افزایش فالوور فیک با استفاده از نرمافزارهای افزایش فالوور اینستاگرام یا روشهای دیگر مناسب است؟

در یک کلام خیر! خیلی‌ها تلاش می‌کنند در اوایل کار با جذب فالوور فیک صفحه خود را محبوب نشان دهند. این کار در کوتاه مدت و بلند مدت هیچ آورده‌ای نخواهد داشت. چراکه اولا این روزها کاربران کمتر به اعداد و ارقام توجه می‌کنند و بیشتر به دنبال محتوای خوب می‌گردند.

علاوه بر آن الگوریتم‌های ایسنتاگرام هر لحظه باهوش‌تر می‌شوند. کافی است اینستاگرام متوجه وجود فالوورهای فیک در صفحه شما شود. نمایش پست‌هایتان به کاربران کمتر می‌شود و احتمالا مسیر بسیار سخت و تاحدی غیر ممکن را برای بازگشتن به حالت عادی پیش روی خود می‌بینید.

تنها تولید محتوای باکیفیت و رعایت استانداردهای مورد نیاز است که به موفقیت در بلند مدت می‌انجامد.

سخن آخر

بازاریابی محتوایی شیوه‌ای است که تنها در بلند مدت نتیجه‌های خود را بروز می‌دهد. افزایش فالوور ایسنتاگرام نیز با همین روش بازاریابی ممکن است. بنابراین تنها راه موفقیت تلاش و پشتکار و تولید محتوای باکیفیت است. در کنار این‌ها در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله عنوان شد، از بیو صفحه تا کپشن پست‌ها به رشد سریع‌تر صفحه شما و جذب مخاطب بیشتر کمک بسیار زیادی می‌کند.

سوالات متداول

بهترین راه افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

بهترین راه برای افزایش تعداد فالوورها، استفاه از بازاریابی محتوایی و بازاریابی درونگراست. شما با تمرکز کردن روی حل مشکلات مخاطب‌های احتمالی و تولید محتوای ارزشمند می‌توانید به تدریج شاهد افزایش تعداد فالوورها باشید. انتشار اینفوگرافیک و موشن گرافیک، استفاده صحیح از هشتگ‌ها، برگزاری مسابقه و نظرسنجی از بهترین راه‌های افزایش فالوورها هستند.

آیا برای افزایش فالوور می‌توانم فالوور فیک بخرم؟

خیر ما این راه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. افزایش فالوور فیک در نگاه اول باعث می‌شود که شما پرطرفدار به نظر برسید؛ اما بعد از مدتی هم فالوورهای واقعی شما و هم اینستاگرام به این موضوع پی می‌برند. خریدن فالوور فیک باعث می‌شود که نسبت تعامل فالوورها به تعداد آن‌ها پایین بیاید و در ادامه می‌تواند مشکلات دیگری از جمله دیده نشدن محتواها را برای شما ایجاد کند.

با چه سرعتی می‌توانم فالوورهای اینستاگرام را افزایش بدهم؟

سرعت افزایش فالوورهای شما بستگی به ترفندهایی دارد که استفاده می‌کنید. راه انداختن کمپین و مسابقه از جمله راه‌های سریع و زود بازده برای افزایش فالوور است. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که برای بالا بردن تعداد فالوورها عجول نباشید. داشتن محتوای تصویری مناسب و کپشن‌های خوب، بهترین راه برای این کار است.

با رسیدن فالوورهایم به ۱۰ هزارتا چه مزیتی به دست می‌آورم؟

۱۰ هزار فالوور علاوه بر این که یک هدف خوب برای اینستاگرام مارکتینگ محسوب می‌شود، امکانات جدیدی را در اینستاگرام برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از قابلیت گذاشتن لینک در استوری استفاده کنید و ورودی‌های ارگانیک سایتتان را به کمک اینستاگرام افزایش بدهید.

cheapest smm panel

دکمه بازگشت به بالا