عمومیکسب و کار استانها

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

چقدر به تبلیغات در اینستاگرام و تاثیر آن بر روی کسب و کار خود اعتقاد دارد؟ آیا می‌دانستید بسیاری از پیج‌هایی که اکنون فالوئرهای بالایی دارند، از طریق تبلیغات به این جایگاه رسیده‌اند. اکنون این پلتفرم در دنیا شناخته شده است و همه کسب و کارها با مزایای تبلیغ در اینستاگرام آشنا شده‌اند. بنابراین خیل عظیمی از پیج‌های تجاری در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی شده است. همین موضوع باعث سخت شدن فعالیت و دیده شدن در اینستاگرام شده است. اما برای اینکه در این شبکه اجتماعی دیده شوید و بتوانید گوی سبقت را از رقبا بگیرید، به تبلیغات نیاز دارید. در اینجا ما قصد داریم به نکات کاملی که برای انجام تبلیغات اینستاگرامی نیاز دارید، بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

روش‌های تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در این برنامه روش‌های زیادی در مقابل شما قرار دارد که می‌توانید برحسب توان مالی و تاثیر آن بر روی دیده شدن محصولات بهترین را انتخاب کنید:

  • تبلیغ در استوری پیج‌ها
  • تبلیغ از طریق پست
  • تبلیغ از طریق ویدئوهای طولانی یا IGTV
  • تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها
  • تبلیغات در پیج‌های سرگرمی، آموزشی، هنری و …
  • تبلیغات از طریق Live

چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

با توجه به رشد کسب و کارها و افزایش تعداد رقبا، شناخته شدن کار راحتی نیست. حتی اگر محصولات یا خدمات شما کمترین قیمت و بهترین کیفیت را هم داشته باشند، تا زمانی که دیده نشوید، مشتریان زیادی نخواهید داشت. از سوی دیگر اینستاگرام هم به عنوان پرجمعیت‌ترین شبکه‌ای است که کاربران ایرانی در آن حضور دارند و این موضوع یک فرصت استثنایی است تا خود را به آن‌ها معرفی کنید.

فراموش نکنید در بین 40 میلیون کاربر ایران، بخش زیادی از آن‌ها کسانی هستند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. پس این شما هستید که باید از طریق تبلیغات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام نه تنها به شناخته‌شدن برند کمک زیادی می‌کند، بلکه مزیت‌های دیگری را هم به همراه دارد که عبارتند از:

داشتن مخاطبان میلیونی

طبق تخمین‌هایی که صورت گرفته، بیش از 30 درصد از جمعیت کشور در اینستاگرام فعالیت دارند و این یعنی شما می‌توانید بخش زیادی از بازار مصرف را به مشتریان خود تبدیل کنید. در مقایسه با سایر روش‌ها، تبلیغات اینستاگرام با مخاطب بیشتری همراه است.

کسب اطلاع از عملکرد رقبا

یکی دیگر از بهترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام امکان ردیابی و بررسی رقباست. شما می‌توانید در این شبکه اجتماعی از تاثیر تبلیغ یک محصول برای رقیب اطلاعات کسب کرده و آن را برای کمپین‌های بعدی خود استفاده کنید.

همکاری با سایر برندها و اینفلوئنسرها

در اینستاگرام برندهای زیادی وجود دارد که با پیدا کردن آن‌ها و ارتباط از طریق دایرکت می‌توانید کسب و کارتان را توسعه دهید. وقتی تبلیغات اینستاگرام شما در پیج‌ها معروف منتشر شود، شما توسط این برندها و افراد دیده می‌شوید و مطمئنا راهی برای شناخته شدن و ارتباط است.

تبلیغات با هزینه کم

اگر بخواهید بیلبورد برند خود را در سطح شهر یا در جاده قرار دهید، باید هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کنید. به همین دلیل است که همیشه کسب و کارهای بزرگ و کمپانی‌های معروف به سراغ این روش تبلیغات می‌روند. تبلیغات تلویزیونی هم به سرمایه زیادی نیاز دارد که از عهده شرکت‌های کوچک ساخته نیست. اما یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام هزینه مناسب آنست.

عدم نیاز به مجوز

بسیاری از روش‌های تبلیغات مثل بیلبوردهای خیابانی و تبلیغات در تلویزیون یا رادیو به مجوز نیاز دارد. پیگیری رویه اداری و هزینه‌ها یکی از مشکلات عمده پیش روی بسیاری از کسب‌ و کارهاست. اما در اینستاگرام به هیچ مجوزی نیاز ندارید و در مدت زمان کوتاه می‌توانید برند خود را در معرض دید قرار دهید.

رشد کسب و کار با تبلیغات در اینستاگرام

اگر در گذشته تبلیغات در صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات یا بیلبوردها و … فقط برای شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ بود، اما اکنون کسب و کارهای نوپا هم فرصت دیده شدن را پیدا کرده‌اند. به طوری که می‌توانند با هزینه کم، در اینستاگرام تبلیغات کنند. از سوی دیگر افزایش رقابت بین تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ، دیوار انحصار را شکسته است و مانع از گران فروشی می‌شود. دستیابی مستقیم به کالا و خدمات (بدون حضور دلالان) از بهترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام است. به طوری که شما اکنون می‌دانید یک تولیدی کفش در شهر دیگر با قیمت مناسب، محصولاتش را عرضه می‌کند و مجبور نیستید از شهر خودتان آن را با قیمت بالاتر بخرید.

پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی لینک درج شده مقاله در سایت کارینو را مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

نکات کلیدی تبلیغات در اینستاگرام

برای اینکه از مزایای تبلیغات اینستاگرام بهره‌مند شوید، لازم است به چند نکته دقت داشته باشید:

  • قبل از تبلیغات به پیج خود سر و سامان دهید و محتواها و تصاویر را بهینه کنید.
  • قسمت بیوگرافی پیج خود را به شکلی بنویسید که روی کاربران تاثیر داشته باشد.
  • برای تبلیغات باید از واقعی بودن فالوورها و نرخ تعامل پیج مورد نظر خود مطمئن شوید و تبلیغات را به پیج‌های فیک نسپارید.
  • از تمامی روش‌های تبلیغات در اینستاگرام که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده کنید.
  • به سراغ اینفلوئنسرها و پیج‌هایی بروید که بیشترین مخاطب شما در آنجا حضور داشته باشد.
  • تبلیغات را با اینفلوئنسرهای ارزان شروع کنید.

تبلیغ در اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

هر کسب و کاری که می‌خواهد دیده شود، به تبلیغات نیاز دارد. اینستاگرام بستری را برای رشد تمامی کسب و کارها فراهم کرده است و هیچ تفاوتی بین کسب و کار کوچک و بزرگ قائل نیست. هر شرکتی که بخواهد دیده شود و میزان درآمد خود را افزایش دهد، به این تبلیغات نیاز دارد. اگر محصولات یا خدمات شما کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند، همین حالا برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی دست به کار شوید.  اگر با آشنا نیستید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید کارشناسان ما آماده کمک به شما هستند.

چگونه کسب و کارهای کوچک را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغات باید در ابتدا کمپین تشکیل دهید و سپس هزینه مشخص کنید. در نهایت باید به سراغ پیج‌ها و اینفلوئنسرهایی بروید که با کسب و کار شما تناسب داشته باشند. برای مثال اگر در زمینه فروش آهن‌آلات و پروفیل فلزی فعالیت دارید، همکاری با یک اینفلوئنسر خانم و آشپز برای این کار مناسب نیست.

نحوه انتخاب بهترین پیج برای تبلیغ اینستاگرام

برای پیدا کردن پیج چند راهکار وجود دارد:

  • بررسی رقبا و پیج‌هایی که در آن‌ها تبلیغ می‌کنند.
  • بررسی میزان بازخورد و نرخ تعامل تبلیغات در پیج‌های مورد نظر
  • بررسی پست‌ها و فالووئرهای پیج مورد نظر (برای بررسی میزان تناسب پیج با محصولات)
  • پیدا کردن پیج از طریق اکسپلور اینستاگرام و سپس بررسی آن

نکات مهم درباره تبلیغات اسپانسری یا (Promote) در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید برای کسب و کار خود یک پروموت یا اسپانسر پیدا کنید، لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسر مورد نظر بر روی کاربران مطمئن شوید.
  • میزان محبوبیت اینفلوئنسر را بررسی کنید. حتی بالا بودن نرخ تعامل دلیل بر مؤثر بودن او نیست و ممکن است کامنت‌ها منفی باشند.
  • در ابتدا هزینه مورد نظر برای تبلیغات را کم در نظر بگیرید و با دریافت نتیجه، میزان آن را به تدریج افزایش دهید.

کلام آخر

مزایای تبلیغات در اینستاگرام متعدد است و شما می‌توانید با کمک این شبکه اجتماعی، برندسازی کنید. افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن درآمد تنها یکی از مزیت‌های تبلیغ در اینستاگرام است. شما با کمک این پلتفرم می‌توانید به درآمد دائمی دست پیدا کنید.

پیدا کردن پیج، اینفلوئنسر و سپس تشکیل کمپین و مشخص کردن میزان بودجه و زمان‌بندی مهم‌ترین مراحل تبلیغات در این شبکه اجتماعی است.

اگر محصولات یا خدمات شما از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردارند، دقیقا همان چیزی هستند که کاربران اینستاگرام می‌خواهند. پس وقت را هدر ندهید و به تبلیغات فکر کنید.

زیرا این روش در کنار در قرن بیستم، زمانی که رادیو و تلویزیون به مردم اجازه دسترسی به اطلاعات بیشتر را داد، همه چیز تغییر کرد. این اینترنت بود که یکی از مهم ترین و شدیدترین تغییرات را در بازاریابی، تجارت و سبک زندگی ایجاد کرد. این شیوه و روش بازاریابی و تبلیغات محصولات و کسب و کارمان را تغییر داد.

در حال حاضر هیچ محدودیتی در بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد. اینترنت کار را برای همه آسان می کند. پلتفرمی مناسب مانند اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود را انتخاب کنید و موفقیت در مرحله بعدی قرار دارد. در ادامه در مورد آخرین روند تبلیغات رسانه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام می خوانید.

موفقیت را هدف بگیرید و بصری باشید!

اینستاگرام کانال چند رسانه ای پیشرو و اجتماعی، بیشتر بصری است. این از بسیاری جهات دلیل اصلی موفقیت این پلتفرم است. مردم به عکس ها و ویدئوها بیشتر از متن ها و کپشن ها واکنش نشان می دهند.

مردم می خواهند بیشتر ببینند، بشنوند و بیاموزند، اما زمانشان محدود است. مشکل این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی کلاسیک وقت گیر هستند. شما باید پیام خود را سریع و مختصر برسانید تا بتوانید طرفداران یا مشتریان را جذب کنید و همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی این نوع ارتباطات را پوشش نمی دهند.

آیا پلتفرمی وجود دارد که بصری و محبوب باشد، دسترسی به آن آسان باشد و بتواند پیام های فوری به مخاطب برساند؟ بله، وجود دارد، ما به اینستاگرام و یکی از مزایای اصلی اینستاگرام اشاره می کنیم.

چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال پیشرو است. با این عدد متقاعد نشده اید؟ به عبارت ساده، اینستاگرام به یک جامعه آنلاین بزرگ و متنوع با پتانسیل بازاریابی نامحدود تبدیل شده است.

البته فیسبوک تعداد کاربران فعال تری نسبت به اینستاگرام دارد. با این حال، اعداد ممکن است اولین چیزی نباشند که هنگام تبلیغات یک تجارت کوچک به آن توجه کنید. اگر می خواهید با موفقیت کسب و کار کوچک خود را تبلیغ کنید، ابتدا باید به داده های مربوطه نگاه کنید. آمارها چیزی بیش از اعداد ساده محاسبه شده برای جذب کاربران بیشتر است.

اینستاگرام با نرخ تعامل 4.21% پادشاه رسانه های اجتماعی است.

با توجه به اینکه فیسبوک و توییتر در مجموع به سختی به نرخ تعامل 0.10 می‌رسند، این رقم بسیار بزرگی است. تبلیغات اینستاگرام 58 برابر بیشتر از فیس بوک به ازای هر فالوور و 120 برابر بیشتر از توییتر تعامل به ازای هر فالوور ارائه می کند.

مزایای چیست؟

در اینجا به مزایای واقعی تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.

بیش از 700 میلیون کاربر در اینستاگرام وجود دارد و جامعه همچنان در حال رشد است.

اینستاگرام و فیسبوک به هم متصل هستند. بنابراین هدف قرار دادن مخاطبان خود بر اساس داده های فیس بوک آسان تر است. تمام کارهای بودجه بندی و برنامه ریزی، راه اندازی و ایجاد تبلیغات از طریق فیس بوک انجام می شود.

تبلیغات اینستاگرام مزاحم نیستند و کمتر مخاطب هدف شما را آزار می دهند.

نرخ تعامل در اینستاگرام بالاتر از نرخ تعامل در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است.

اینستاگرام موفقیت کمپین شما را بر اساس آگاهی و دسترسی به جای تعداد فالوور، لایک یا کامنت می سنجد.

اکثر مردم از تلفن های هوشمند خود برای خواندن اخبار، معاشرت و به اشتراک گذاشتن استفاده می کنند. اکثر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های رده بالایی هستند که می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که بلافاصله در اینستاگرام پست شوند. همه می توانند یک عکاس آماتور باشند. اینستاگرام بهترین کانال برای این نوع رسانه است و به همین دلیل است که اکثر کاربران موبایل دارای اکانت اینستاگرام هستند.

از نظر بازگشت سرمایه و هزینه، بازاریابی اینستاگرام بهترین نتایج را به همراه دارد. نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین مؤثرتر است و زمان کمتری نیاز دارد.

چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

هنگام ساخت تبلیغات اینستاگرام چندین گزینه وجود دارد. اما باید از همان ابتدا دقیقاً بدانید که چه می خواهید و هدف شما چیست.

شما باید انتخاب کنید که کدام نوع از کمپین شما برای کسب و کار شما بهترین است.

اصولاً 2 روش تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد، روش رایگان و البته ویژگی تبلیغات پولی.

  1. تبلیغات رایگان

مطمئنم اکثر افرادی که این مقاله را می خوانند قبلاً اینستاگرام را آزمایش کرده و از آن استفاده کرده اند. اگر از قبل یک حساب شخصی دارید، باید یک حساب کاربری جدید برای کسب و کار کوچک خود راه اندازی کنید، همچنین ادمین اینستاگرام برای شما بهترین و بهینه ترین انتخاب خواهد بود.

توجه داشته باشید که تصاویر تبلیغاتی شما باید هدفمند، جذاب و در عین حال با کیفیت باشند. اگر عکاس ماهری نیستید، تیم گرافیک وب پرشین می تواند بهترین تصاویر را برای موفقیت پیج شما ارائه دهد. همچنین باید به برای حداکثر تعامل توجه کنید.

  1. تبلیغات پولی

سودآورترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام قطعا روش پولی است. در اینجا انواع تبلیغاتی که می توانید در اینستاگرام داشته باشید و چگونه می توانید از آنها بهره مند شوید، آورده شده است.

  1. تبلیغات عکس اینستاگرام

شما می توانید یک داستان بگویید یا محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق تصاویر جذاب بصری تبلیغ کنید. کسب و کار کوچک یا نام تجاری خود را برای مخاطبان گسترده ای بازاریابی کنید یا فقط مشتریان محلی از منطقه یا شهر خود را هدف قرار دهید.

برخی از افراد تمایل به استفاده از شماره مجازی اپل  دارند اما این مورد امنیت حساب کاربری فرد را به خطر می اندازد و استفاده نکردن از شماره مجازی خیلی بهتر از استفاده از شماره مجازی رایگان می باشد چون پنیر مجانی فقط در تله موش یافت می شود

  1. تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی تا 60 ثانیه ایجاد کنید و آنها را به مخاطبان هدف خود تحویل دهید. این روزها زمان بسیار محدود است و ویدیوهای کوتاه تر را توصیه می کنیم. آنها حداکثر توجه و پاسخ مورد انتظار مشتریان فعلی شما را جلب خواهند کرد.

در حالی که تبلیغات عکس بهترین انتخاب شما برای کار با اینستاگرام است، ویدیوها اگر کوتاه باشند و پتانسیل وایرال شدن را داشته باشند می توانند موثر باشند.

  1. تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغات استوری اینستاگرام با بیش از 250 میلیون کاربر روزانه، یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما است.

پیشنهاد ما به شما در نظر گرفتن هزینه و سرمایه گذاری بر تبلیغات اینستاگرام است، زیرا با داشتن می توانید سرعت پیشرفت پیج کاری خود را به طور چشم گیری افزایش دهید و بازخورد آن را خیلی سریع دریافت خواهید کرد. برای مشاوره تبلیغاتی اینستاگرام می توانید با تیم وب پرشین تماس بگیرید.

هزینه قابل قبول می‌تواند تاثیر خوبی در رشد کسب و کار شما داشته باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا