خوردن قهوه چاق کننده است

امروزه چاقی به یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در سرتاسر جهان تبدیل شده است که این مشکل علاوه بر اضافه وزن، باعث به وجود آمدن مشکلات و بیماری های زیادی می شود که در نهایت می تواند کشنده باشد.

مواد غذایی مختلف با داشتن ویژگی ها و خواص منحصر به فرد خود تاثیرات مختلفی روی بدن و میزان ایجاد و ماندگاری سلول های چربی دارند. قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها می باشد که در تمام جهان طرفداران بسیاری دارد. ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم و بدانیم که آیا قهوه چاق کننده است یا خیر.

پیش زمینه ای در خصوص نوشیدن قهوه

چای و قهوه سوپریم  دو نوشیدنی محبوب در جهان هستند و افراد بسیاری، عادت به نوشیدن آن ها دارند. نوشیدن قهوه به یک عادت در رژیم غذایی و برنامه روزانه افراد تبدیل شده است و چنانچه فرد بخواهد کاهش وزن انجام دهد، باید اطلاعاتی را در مورد این نوشیدنی داشته باشد.

برای همه ما اتفاق افتاده است که بخواهیم برای آرامش بیشتر و یا بیدار ماندن بیشتر در شب و یا موارد دیگر، قهوه مصرف کنیم. حتی قهوه به یک پای ثابت در زندگی ما تبدیل شده که همیشه در حال استفاده از آن می باشیم.

پاسخ به این سوال که آیا قهوه چاق کننده است یا خیر، نمی تواند قاطع و حتمی باشد زیرا این نوشیدنی در حالت های مختلف می تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد و ممکن است برای هر فرد، میزان این تاثیرات متفاوت باشد.

چنانچه فرد علاقه به نوشیدن قهوه داشته باشد و قهوه مورد استفاده وی کافئین زیادی داشته باشد، فرد به راحتی قادر به کاهش وزن نخواهد بود. این نکته مهم است و باید بدانیم که کافئین بیش از حد، عاملی برای جلوگیری از کاهش وزن می باشد زیرا کالری ورودی به بدن را افزایش خواهد داد.

پیشنهاد میکنیم از پست قهوه و لیمو برای لاغری دیدن کنید.

دریافت کافئین بیش از حد نیاز، سبب می شود تا مغز فرمان گرسنگی را صادر کند

دریافت کافئین بیش از حد نیاز، سبب می شود تا مغز فرمان گرسنگی را صادر کند و فرد اقدام به ریزه خواری و مصرف مواد غذایی به اندازه بیش از حد لازم بدن خود نماید. از این رو کالری مصرفی بسیار بالا خواهد رفت و در صورتی که فرد رژیم غذایی مناسب و ورزش را رعایت نکند، به زودی با افزایش وزن روبرو خواهد شد.

از این رو مصرف بیش از حد قهوه می تواند ارتباط مستقیمی با به وجود آمدن اضافه وزن داشته باشد. یکی از مواردی که به چاق کنندگی منجر خواهد شد، مصرف ترکیب شیر و قهوه است.

این نوشیدنی ترکیبی، با ورود به بدن کالری فراوانی را وارد خواهد کرد که می تواند باعث افزایش وزن شود. در این مقاله به بررسی دقیق قهوه خواهیم پرداخت و می خواهیم بدانیم که آیا قهوه چاق کننده است یا نه. برای اطلاع از این موضوع، به ادامه مقاله آیا قهوه چاق کننده است، توجه فرمایید.

چاقی چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع که آیا قهوه چاق کننده است، بایستی با مفهوم چاقی آشنا شویم. همان طور که همه ما در اطرف خود شاهد این موضوع هستیم، اضافه وزن و نداشتن تناسب اندام در انسان ها روز به روز در حال افزایش است و این قضیه می تواند ناخوشایند باشد و زنگ خطر را برای سلامتی انسان ها به صدا در آورد.

چاقی تعاریف متعددی می تواند داشته باشد و ما می توانیم بگوییم که انباشته شدن بیش از حد چربی های اضافه که حاصل مصرف بیش از حد مواد غذایی مختلف و کمبود تحرک هستند، باعث به وجود آمدن وزن اضافه و برهم خوردن شکل کلی بدن و به وجود آمدن بی نظمی در تناسب اندام می شود که در نهایت به این حالت به وجود آمده، چاقی می گوییم.

میزان مصرف مواد غذایی مختف و میزان تحرک، یکی از اصلی ترین و تعیین کننده ترین موارد در زمینه چاقی و لاغری می باشند. ما در زندگی روزمره خود نوشیدنی ها و خوراکی های متنوعی مصرف می کنیم که قهوه نیز یکی از همین نوشیدنی ها می باشد.

قهوه نوعی نوشیدنی است که دارای کافئین و مواد محرک برای مغز می باشد. می توان گفت که قهوه به نوعی می تواند اعتیادآور باشد و در صورت مصرف مکرر آن، شخص نمی تواند از مصرف آن چشمپوشی کند.

قهوه معمولا به شکل تنها مصرف نمی شود و در کنار آن مواد غذایی معمولا آماده هم مصرف می شوند که در مجموع، قهوه و مواد غذایی مصرفی همراه آن به جذب کالری زیادی در بدن منجر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این که آیا قهوه چاق کننده است، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید.

شاخص توده بدنی چیست؟

شاخص توده بدنی یا همان BMI مقدار عددی است که از فرمول خاصی حاصل می شود. این فرمول عبارتست از حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد که با محاسبه و به دست آمدن مقدار آن، مشخص می شود که فرد چاق است یا خیر و وضعیت بدنی وی به چه شکلی است.

شاخص توده بدنی مناسب معمولا بین اعداد 18 الی 24 قرار می گیرد و هرچه این اعداد بیشتر شود، نشاندهنده افزایش وزن بوده و هنگامی که این عدد به 30 برسد، یعنی شخص چاقی شده و تعریف چاقی برای وی قابل اعمال است.

افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالایی هستند، ممکن است به وسیله راه های کاهش وزن معمول موفق به کاهش وزن به شکل موثر نشده و از ادامه دلسرد شوند.

در این حالت، بهترین راه پیش روی این افراد، انجام عمل جراحی چاقی می باشد که باید زیر نظر متخصص با تجربه همچون دکتر سلیمی انجام شود که پس از انجام آن، بیمار با کمترین عارضه قادر به کاهش وزن موثر و مناسب خواهد بود.

نوشیدنی چاق کننده | این نوشیدنی چاق کننده را دیگر نخورید!

مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی

چاقی و اضافه وزن تنها باعث به هم خوردن تناسب اندام ما نمی شوند، بلکه در کنار این ویژگی، مشکلات و بیماری های بسیار زیادی را برای ما ایجاد خواهد کرد. چاقی باعث ایجاد حالت افسردگی و تنبلی به صورت دائمی در بدن شده و فرد انگیزه خود را برای تحرک و زندگی از دست می دهد.

ببینید : لیست قیمت قهوه گانودرما دکتر بیز

چاقی می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی مثل دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون، انواع سرطان ها و سایر مشکلات شود که به وجود آمدن هر یک از این مشکلات، هم باعث به وجود آمدن خطر جانی خواهد شد و هم سرمایه های شخص را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به ویژه برای درمان سرطان ها که مستلزم انجام هزینه های درمانی زیادی خواهد بود.

در این قسمت از مقاله آیا قهوه چاق کننده است، به بررسی بیماری هایی که با ابتلا به چاقی احتمال ایجاد شدن آن ها بسیار شدت خواهد گرفت، خواهیم پرداخت تا با میزان دردسرساز بودن چاقی آشنا شویم. پس در ادامه، همراه ما باشید.

بیماری قلبی و عروقی

در سبک زندگی کنونی که بر جهان چیره شده است، مشکلاتی مانند چاقی، زمینه ساز بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی شده اند که این بیماری ها از جمله خطرناک ترین و کشنده ترین بیماری ها است و همواره افراد بسیاری را در سطح جهان به خود درگیر می کند.

بهتر است بدانید که هر چه شاخص توده بدنی بالاتر باشد، احتمال به وجود آمدن بیماری قلبی و عروقی بیشتر خواهد شد. چاقی باعث می شود تا قلب و سیستم خونرسانی به مرور زمان ضعیف تر شده و توانایی عملکرد صحیح را نداشته باشند.

بنابراین به سبب این خطر و خطرات دیگر چاقی که در ادامه به آن ها می پردازیم، همواره باید سعی کنیم تا به نحوی رژیم غذایی و سبک زندگی کلی خود را مدیریت نماییم که کالری ها و چربی ها در بدن انباشته نشوند.

باید دقت کرد که اگر شما به چاقی شدید مبتلا هستید، باید هرچه سریعتر اقدام به کاهش وزن نمایید و اگر در این امر دلسرد شده اید و راهی به ذهن شما نمی رسد، بهتر است تا با انجام عمل چاقی توسط دکتر سلیمی، از چاقی و خطرات مرتبط با آن دور شوید. ادامه نوشتار آیا قهوه چاق کننده است را از دست ندهید.

خیلی از اوقات سوالاتی در ذهن ایجاد می شود که پاسخ دادن به آن ها مستلزم تجربه و تحقیق فراوان است یا حتی شما را به یک جواب قطعی نمی رساند، چرا که جواب در هر فرد به فرد دیگر متفاوت است و تاثیر های مختلفی بر روی بدن ها و افراد مختلف دارد.

یکی از این مسائل، پرداختن به همین سوال آیا قهوه چاق کننده است، است. اگر قهوه پرکافئین می خورید و انتظار لاغر شدن دارید، بدانید مصرف کافئین بیش از حد کافئین نمی گذارد شما به هدف خود یعنی رژیم سلامت و لاغری شوید و کالری بدن شما را بیشتر می کند.
گاهی اوقات با مصرف بیش از اندازه و زیاد کافئین، اشتها در فرد زیاد شده و پرخوری بعد از خوردن قهوه شروع می شود؛ چرا که برخی افراد با افزایش متابولیسم در بدنشان، احساس گرسنگی به سراغشان می آید و باعث می شود که در خوردن زیاده روی کنند و اگر هیچ تحرک و ورزشی هم اتفاق نیافتد منجر به چاقی حتمی در آن ها می شود.

همانطور که گفتیم، قهوه با چاقی می تواند ارتباط داشته باشد و آن ارتباط زمانی بدرستی برقرار خواهد شد که کافئین بالا در آن موجود باشد یا آن را با شیر ترکیب کنیم و آن را به شیر قهوه تبدیل کنیم.
با خوردن شیر قهوه کالری بالایی وارد بدن ما می شود، که همین قضیه منجر به چاقی زود هنگام می شود.
نه تنها شیر می تواند در جواب آیا قهوه چاق کننده است، جواب بله را به ما بدهد، بلکه شیر و خامه، عسل یا شکر یا هر افزودنی قند دار و پر کالری دیگر می تواند تکمیل کننده این ماجرا باشد.

باید این نکته را در نظر گرفت که تاثیر قهوه بر اضاف وزن یا کاهش وزن می تواند در افراد مختلف متفاوت و قابل تغییر باشد، چرا که مطالعات آمار متفاوتی را به ما داده اند. برای مثال یکی از تحقیقات حاکی از آن است که قهوه‌ در مردان گاهی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن شده است اما در زنان این اتفاق بصورت بر عکس افتاده است.

اما باز هم نظر قطعی را نمی توانیم این گونه بدهیم و شما اگر می خواهید به تناسب اندام خود در حین خوردن قهوه کمک کنید، بهتر است ورزش و تحرک بدنی را فراموش نکنید و به همان میزان که قهوه‌ و سایر نوشیدنی ها را میل می کنید، به همان اندازه ورزش کنید تا در مدت زمان کمتری به وزن دلخواه خود برسید.

قهوه، لاغر کننده یا چاق کننده

در مقالات قبلی، درباره خواص قهوه برای تناسب اندام و لاغری گفتیم و متوجه شدیم که قهوه‌ اگر با ترکیبات مناسب خودش مصرف و استفاده شود، به هیچ وجه چاق کننده نیست و گفتیم که با انجام ورزش بعد از نوشیدن میزان مناسب، چه اتفاقی در بدن می افتد و کالری سوزی در بدن آغاز می شود.
ممکن است مصرف قهوه اگر به اندازه باشد، به تنهایی منجر به لاغری شود؛ اما اگر ترکیباتی همچون شیر، شکر یا خامه داشته باشد همان قهوه اثراتی دیگر به جای می گذارد که باعث چاقی در فرد می شود.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه ترکیباتی باید با قهوه حاصل شود که منجر به چاقی گردد و برای افرادی که لاغر هستند و به نوشیدن قهوه علاقه فراوان دارند، مناسب و در عین حال چاق کننده نیز باشد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله که درباره این که آیا قهوه چاق کننده است بیشتر توضیح دهیم و ماجرا را آشکار کنیم.

تاثیر قهوه بر افزایش وزن

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که اندامی لاغر دارید و نوشیدن قهوه ی فوری موکا دکتر بیز در شما به یک عادت تبدیل شده است و قصد ندارید که هدف شما از خوردن قهوه لاغری باشد، نگران نباشید.
قهوه می تواند با ترکیب شدن با مواد بسیار خوشمزه دیگر، به یک محرک برای افزایش وزن شما تبدیل شود که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

دکمه بازگشت به بالا