اقتصادیکسب و کار استانها

معرفی چند موتور برق سبک بی صدا

بهترین موتور برق بی صدا + معرفی ۸ مدل موتور برق برتر و کم صدا در بازار

بهترین ژنراتور برق بی صدا در بازار کدام است؟ بدون شک تمامی موتور برق دارای صدا هستند اما برخی از آنها دارای صدای کمتری هستند که ما قصد داریم در این پست آنها را به شما معرفی کنیم. موتور برق ها بسته به توان و قدرتی که دارند دارای صدا های کم و زیادی هستند. انتخاب موتور برق نیاز به آشنایی با انواع آنها و برندهای برتر بازار است، در ادامه ما بهترین مارک موتور برق بی صدا، انواع موتور برق ها از نظر نوع سوخت، و راهنمای خرید این محصولات را برای شما آماده کرده ایم.

موتور برق سایلنت یا بی صدا

همانطور که می دانید موتور برق بی صدا وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به بنزین یا سوخت دیزل یا حتی روغن به برق تبدیل می کند. موتور برق بی صدا مانند دیزل ژنراتور است ، اما در حجم و سر و صدای کمتری (و البته علاوه بر گازوئیل یا دیزل، با بنزین نیز کار می کند).

از موتور برق های بی صدا کم مصرف (یا موتورهای خاموش از نوع خانگی) غالباً به عنوان موتور برق های بی صدا قابل حمل یا با کیفیت بالا یا موتور برق های بی صدا برای سفر و همچنین موتورهای بی صدا یاد می شود. این نوع موتور برق های بی صدا به صورت کیسه ای بوده و دارای حجم و وزن بسیار کمتری نسبت به موتور برق های بی صدا معمولی هستند.

سر و صدای زیاد یکی از معایب موتور برق های بی صدا بنزینی است که تا حدی توسط موتور برق های بی صدا قابل حمل با صدای کم برطرف می شود. مکانیزم موتور برق بی صدا خانگی با سطح صدای کم شبیه موتور برق بی صدا بنزینی است که برای کارهای طولانی مدت (5 ساعت یا بیشتر) مناسب است. سوخت یک موتور برق بی صدا ساکت و آرام اغلب “بنزینی” است.

اینورتر یا موتورهای برقی با کیفیت یکی از انواع موتور برق های بی صدا است که شبیه کیف های زنانه است و وزن آنها بسیار کمتر از موتور برق های بی صدا دیگر است. اکثر موتور برق های بی صدا پر از بنزین هستند و وزن آنها تا 20 کیلوگرم می رسد.

انواع موتور برق از نظر نوع سوخت

به طور کلی موتور برق ها از نظر نوع سوخت به سه دسته گازی، بنزینی و دیزلی تقسیم میشوند(موتور برق های بنزینی یکی از پر استفاده ترین نوع این مدل ها می باشند):

  • موتور برق های بنزینی: این موتور برق ها بسیار پرکاربرد و با کیفیت هستند در واقع یکی از گزینه های ایده ال برای مصارف خانگی محسوب میشوند. (موتور برق های گازوئیلی هم وجود دارند که دارای قیمت بالاتری هستند.)
  • موتوربرق گازسوز: موتور برق های گازسوز بسیار کم مصرف و بدون خطر هستند و قطعا می توانند برای هر مکانی کاربردی و ایده ال باشند.

بهترین مارک موتور بر بی صدا

اولین قدم برای خرید موتور برق باکیفیت و کم صدا، شناخت برند های معتبر و خوشنام بازار است. توجه داشته باشید که برندهای بیکیفیت زیادی محصولات نامرغوب خود را روانه بازار کرده اند پس سعی کنید برند های اصلی را بشناسید و حتما از مراکز معتبر و نمایندگی ژنراتور برق؛ اقدام به خرید موتور برق نمایید.

  • هیوندای: یکی از بهترین برند های موجود هیوندای است. قیمت محصولات این برند شاید کمی بالا باشد اما باکیفیت و قدرتمند هستند. هیوندای برندی کره ای است که توانسته محصولاتی بسیار باکیفیت و عالی را در سرتاسر جهان به فروش برساند.
  • کنزاکس: کنزاکس یکی از برند های بسیار موفق ایرانی است. این برند بیش از ۲۰ سال در زمینه تولید انواع موتور برق ها تجربه دارد و قطعا میتواند محصولاتی عالی و قدرتمندی را تولید و عرضه نمایید.
  • رونیکس: تقریبا همه ما حداقل یکبار اسم این برند را به نیکی شنیده ایم. رونیکس برندی فوق العاده قدرتمند و باکیفیت است که توانسته در زمینه تولید انواع لوازم برقی/شارژی و دستی بسیار موفق ظاهر شود.
  • سایر برند های برتر: پایونیر، فیرمن، لانتاپ، اکتیوتولز گرین پاور و… از جمله برند های باکیفیت و عالی دیگر بازار هستند.

برای استفاده بهینه و حفظ عمر کاری دستگاه ژنراتور چه نکاتی را رعایت کنیم؟

استفاده صحیح از ژنراتور برق پرتابل مهم است تا دستگاه عملکرد بهینه خود را ارائه نماید و همچنین برای ایمنی شما و دستگاه‌های متصل به آن رعایت اصول استفاده از دستگاه مهم است. قبل از ارائه هر نکته ای لازم به ذکر است برای استفاده صحیح و ایمن از ژنراتور برق پرتابل، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های ارائه شده در دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید و به طور کامل با عملکرد و قابلیت‌های دستگاه ژنراتوری که خرید می‌کنید آشنا شوید.

در زیر چند توصیه برای استفاده صحیح از ژنراتور برق پرتابل را ذکر شده است:

1. مکان مناسب:

ژنراتور را در یک مکان مناسب قرار دهید که دسترسی به سوخت و هوا راحت باشد. همچنین، از فاصله‌گذاری کافی با ساختمان‌ها و محیط‌های قابل اشتعال مطمئن شوید.

2. سطح مناسب:

ژنراتور را بر روی یک سطح صاف و پایدار قرار دهید. اینکه سطح زمین را بررسی کنید و در صورت لزوم از تسطیح کننده‌ها استفاده کنید.

3. اتصال صحیح:

قبل از راه‌اندازی ژنراتور، اتصالات برقی را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات صحیح و محکم هستند. از کابل‌ها و اتصالات مناسب و مطابق با دستورالعمل تولیدکننده استفاده کنید.

4. راه‌اندازی صحیح:

دستورالعمل‌های راه‌اندازی ژنراتور را به دقت مطالعه کنید و به ترتیب صحیح اقدام کنید. معمولاً شامل تأمین سوخت، روشن کردن موتور، و تنظیم ولتاژ و فرکانس است.

5. بار منفرد:

سعی کنید بارهای الکتریکی را تنها به ژنراتور متصل کنید و از اتصال بار اضافی خودداری کنید. بررسی کنید که توان ژنراتور برق پرتابل برای تأمین نیازهای شما کافی است.

6. سرویس نگهداری و نظافت:

ژنراتور را به دوره‌ای منظم تمیز کنید. همچنین، روغن موتور و سوخت را بر اساس دستورالعمل اراده شده در دفترچه راهنمای دستگاه تعویض کنید. انجام عملیات های سرویس نگهداری دوره ای دستگاه منجر به حفظ عمر کاری موتور برق خواهد شد.

7. ایمنی:

در طول استفاده از ژنراتور، ایمنی خود و دیگران را در نظر بگیرید.

کاربرد موتور برق بی‌صدا

کاربرد موتور برق بی صدا اینورتر در اینجا روشن است که اگر شما یک گردشگر هستید و به یک منبع برق سبک و قابل حمل نیاز دارید ، ما موتور برق های بی صدا با کیفیت یا اینورتر را ارائه می دهیم.

موتورهای اینورتر تا 3000 وات در دسترس هستند و طراحی ویژه آنها به گونه ای است که به راحتی قابل حمل و متحرک هستند.

موتور برق های بی صدا برای کارهای بسیار حساس مانند آزمایشگاه ها ، رایانه ها ، لپ تاپ ها و تجهیزات اندازه گیری و همچنین مکان هایی مانند اردوگاه های تفریحی مانند کوهنوردی و سرگردانی در کویر به دلیل قدرت غیر قابل تحمل مورد استفاده قرار می گیرند. این موتور برق های بی صدا به دلیل مصرف کم سوخت از نظر آلودگی و محیط زیست مناسب هستند.

نکته ای که هنگام استفاده از موتورهای اینورتر باید به خاطر داشته باشید ، قرار دادن آنها در داخل خانه نیست ، زیرا باعث انتشار مونوکسید کربن می شوند.

عملکرد موتور برق اینورتر چگونه است؟

در ادامه مقاله بهترین موتور برق بی‌صدا یا سایلنت میرسیم به عملکرد موتور برق سایلنت اینورتری.با ما همراه باشید.

مکانیزم عملکرد یک اینورتر یا یک موتور برق بی صدا با کیفیت را می توان به عنوان مصرف انرژی خام تولید شده توسط ژنراتور و استفاده از یک ریزپردازنده مخصوص برای خالص سازی انرژی خام در طی یک فرآیند چند مرحله ای توضیح داد.

در مرحله اول ، ولتاژ AC چند فاز ولتاژ بالا تولید شده توسط مجموعه ژنراتور از AC به DC تبدیل می شود. سپس توسط اینورتر DC به AC تبدیل می شود. توان خروجی حاصل از اینورتر بسیار روان و تمیز است و از کیفیت بالایی برخوردار است که ریزپردازنده کل فرآیند را پیاده سازی می کند و از همه مهمتر سرعت موتور را کنترل می کند.

یکی از تفاوتهای اصلی مشاهده شده در موتورهای اینورتر کنترل از راه دور روی بار است. به عنوان مثال ، یک ژنراتور قابل حمل معمولی را در نظر بگیرید که در آن دور موتور در 3600 دور در دقیقه ثابت است و همیشه با همان سرعت کار می کند.

اما در یک موتور برق اینورتر قابل حمل، سرعت متغیر است تا انرژی لازم را تأمین کند. این موتور برق اینورتر با افزایش بار دور موتور را افزایش می دهد و با کاهش بار دور موتور را کاهش می دهد. در نتیجه یک موتور برق اینورتر قابل حمل از سوخت کارآمدتری استفاده می کند، صحبت از یک موتور قابل حمل یک کیلوواتی است که در عرض چهار ساعت یک لیتر بنزین مصرف می کند.

دکمه بازگشت به بالا